ساماندهی تولید محصولات استاندارد در مرودشت

تولید محصولات استاندارد در مرودشت ساماندهی می‌شود.

ساماندهی تولید محصولات استاندارد در مرودشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه، ارائه یارانه بذرو کود و کاهش ۹۵ درصدی تعرفه صدور پروانه بهداشتی از جمله سیاست ها‌ی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید محصول استاندارد است.

او، با اشاره به اینکه امنیت غذایی که به معنای دسترسی همگان به غذای کافی و تولید محصول گواهی شده بر اساس استاندارد‌های خوب کشاورزی از رسالت‌های جهاد کشاورزی است، بیان کرد: دستو العمل تولید و ساماندهی محصولات گواهی شده تهیه شده و به زودی ابلاغ می شود.

رحیمی تصریح کرد: الزام به تولید محصولات گواهی شده با تولید هشت محصول سیب، پرتقال، انار، سیب زمینی، گوجه گلخانه‌ای و فضای باز، خیار گلخانه‌ای و فضای بازدر دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته و از سال ۱۳۹۹ اجرایی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: پیشنهاد شده است در راستای اجرایی شدن پروژه الزام به تولید محصولات گواهی شده، تولید کنندگان محصولات گواهی شده با دریافت غرفه‌های رایگان و با تکمیل زنجیره تولید تا مصرف در میادین میوه و تره بار محصولات خود را عرضه کنند.

او، مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله بهداشت درمان، محیط زیست، نمایندگانی از شهرداری فرمانداری و میادین میوه و تره بار را از مهمترین ویژگی اجرای این طرح عنوان کرد.

رحیمی با بیان اینکه آگاه سازی مردم برای مصرف محصولات گواهی شده ضروری است، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی تهیه بنر و پوستر و سایر فعالیت‌های ترویجی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به مشکلات تولید محصول گواهی شده در شهرستان افزود: انتخاب بهره بردار متقاضی و پیشرو از مشکلات تولید محصول استاندارد است و اگر تفاوت قیمت محصول استاندارد و معمولی تعریف نشود انگیزه‌ای برای تولید وجود نخواهد داشت.

او، اضافه کرد: با توجه به عواقب آلاینده‌های موادغذایی دربدن انسان، به‌خصوص درمورد آلاینده‌هایی که سرطان‌زایی آن‌ها به اثبات رسیده است باید تلاش شود با ایجاد شرایط مناسب کشاورزی، از میزان خطرات این آلاینده‌ها کاسته و به سوی تولید محصول استاندارد گام برداشته شود.

کمیته محصول سالم با محوریت ارتقا کیفیت محصول گواهی شده با حضور نظافت، رئیس اداره اموزش و ترویج مدیریت ترویج، رئیسی، کارشناس اداره بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، محقق زاده کارشناس اداره آموزش و تروج این سازمان و یزدان پاک ازدفتر محیط زیست و سلامت در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت برگزار شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار