نیروگاه ۴۰۰ کیلو ولتی زابل تا اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد

موهبتی گفت: با توجه به فراهم شدن زیر ساخت‌های موردنیاز عملیات انتقال و نصب توربین‌های نیروگاه بادی خط ۴۰۰ کیلو ولت میل نادر زابل اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

نیروگاه ۴۰۰ کیلو ولتی زابل تا اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرعامل شرکت مپنا گفت: با توجه به فراهم شدن زیر ساخت‌های موردنیاز عملیات انتقال و نصب توربین‌های نیروگاه بادی خط ۴۰۰ کیلو ولت میل نادر زابل توسط شرکت مپنا انجام می‌شود و این نیروگاه اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

احمدعلی موهبتی اظهار داشت: برای رسیدن به میانگین‌های کشوری، کاهش فاصله شاخص‌های زیرساختی، اقتصادی و برخورداری مردم سیستان و بلوچستان با کشور، تسریع در انجام پروژه‌های بزرگ ضروری است.

او  با اشاره به تامین و تخصیص اعتبار پروژه و نیز زمین و سایر تعهدات استان، خواستار تحقق آرزوی مردم منطقه در احداث این نیروگاه شد.

استاندار سیستان و بلوچستان به خسارات وارده در سیل اخیر به زیرساخت‌های استان اشاره کرد و افزود: با نگاه ویژه و تلاش دولت، استان در مسیر توسعه قرار گرفته ولی با این خسارات بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها از بین رفت و مستلزم تلاش و سرعت بخشی به فعالیت‌ها جهت جبران است.

مدیر عامل شرکت مپنا نیز با بیان اینکه برای سیستان و بلوچستان نگاه ویژه و جایگاه متفاوت قائل هستیم گفت: با توجه به پیش نیازهای نصب تاسیسات نیروگاه، انجام مطالعات لازم، احداث جاده، تامین امنیت نیروگاه برای نصب تاسیسات و نگهداری منصوبات تمهید امکانات حمل و نقل تجهیزات نیروگاه، حل مشکل زمین، انعقاد قرارداد آماده کردن محدوده طرح و اعتبار پیمان را شرط لازم اجرای نیروگاه، نصب توربین‌ها و دکل دانست.

عباس علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و اظهار داشت: همین امروز توربین‌ها به مقصد محل پروژه نیروگاه برق در زابل بارگیری و حمل می‌شود و نیروگاه در اردیبهشت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

او  افزود: با توجه به ضرورت تست و آزمایش کارکرد توربین‌ها در قبال بادهای منطقه، نصب و بررسی اثرات توفان‌ها بر تاسیسات، توربین‌ها در دو فاز انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مپنا همچنین آمادگی این شرکت را برای احداث نیروگاه یک هزارمگاواتی در سیستان و بلوچستان با هدف صادرات برق اعلام کرد و گفت: در صورت صدور مجوز از سوی وزارت نیرو علاوه بر تولید یک هزار مگاوات برق ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین از دریا تامین خواهیم کرد.

او  با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه در توسعه، درآمدزایی و اشتغال در زابل اظهار داشت: صدور ۵۰۰ مگاوات برق علاوه بر توسعه تعاملات بین المللی در شکوفایی و امنیت مرزهای شرق کشور بسیار مهم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار