زنیان دارویی موثر در درمان بیماری ها

یک متخصص طب سنتی گفت: زنیان گیاهی با مزاج گرم و خشک است که در مناطق مختلف کشور رویش داشته و در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره گیاه زنیان گفت: اسم فارسی زنیان نانخواه بوده و دارای مزاج گرم و خشک است. زنیان از گیاهان یکساله‌ای است که در مناطق مختلف کشور رویش داشته و میوه آن در درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.

حاجی حیدری با اشاره به تاثیر مصرف گیاه زنیان بر درمان بیماری‌های دستگاه گوارش اظهار کرد: زنیان یکی از دارو‌های پر خاصیت برای درمان بیماری‌های معده و گوارش است و از دارو‌هایی به شمار می رود که ابن سینا برای معده‌های سرد و بلغمی که از علائمی مانند: ترش کردن و احساس سنگینی سر دل و نفخ شاکی هستند توصیه کرده زنیان است.

این متخصص طب سنتی درباره خواص زنیان گفت: زنیان دارای خواص بادشکن، برطرف کننده سکسکه، ضد تهوع و استفراغ، برطرف کننده آروغ‌های بد بوی ناشی از فساد غذا در معده، رفع دل پیچه است و در بهبودی عوارض ترک اعتیاد به تریاک مفید خواهد بود.

او افزود: از خواص دیگر زنیان می‌توان به چربی سوزی و کاهش چربی دور شکم اشاره کرد. امروزه کبد چرب و سردی معده از بیماری‌های بسیار شایعی است که زنیان یکی از دارو‌های موثر و مهم در درمان آن‌ها به شمار می رود.


بیشتر بخوانید: معجزه زنیان در تسکین دندان درد


چه کسانی نباید از گیاه زنیان استفاده کنند؟

حاجی حیدری تصریح کرد: بهتر است افراد گرم مزاج به علت طبع گرم و خشک زنیان را کمتر مصرف کرده و زنان در دوره بارداری و شیردهی از مصرف آن پرهیز کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به روش استفاده از گیاه زنیان تصریح کرد: افراد باید زنیان را به صورت نیم کوب با کمی نبات مخلوط کرده و نیم ساعت بعد از غذا استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار