رای الیوم گزارش داد؛

رمز نابودی رژیم آپارتاید ترامپ علیه فلسطینیان «مقاومت» است

عبدالباری عطوان در گزارشی نوشت شکست توطئه آمریکایی-صهیونیستی «معامله قرن» صرفا با مقاومت امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌نگار برجسته عرب و سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، توطئه جدید آمریکا و صهیونیسم علیه آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن را که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه برقراری صلح در غرب آسیا منتشر کرد‏، سند تسلیم و احیای رژیم آپارتاید که در آفریقای جنوبی وجود داشت، توصیف کرد.

عبدالباری عطوان در مقاله‌ای نوشت: معامله قرن به شکلی که پدرخوانده آن دونالد ترامپ و نوچه‌اش بنیامین نتانیاهو آن را ارائه کردند‏، در واقع سند به تسلیم واداشتن ملت فلسطین و رهبران آن و اذعان آنان به شکست و تسلیم شدن کامل در برابر شروط طرف اسرائیلی است و امضا نکردن این سند‏، سرکوب و محاصره و احتمالا اخراج به اردن به عنوان سرزمین جایگزین را به دنبال خواهد داشت. ما اکنون با نسخه امروزی رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی رو به رو هستیم که همه جهان با آن جنگید و توانست آن را سرنگون کند. سهم فلسطینی‌ها در معامله قرن، مجموعه‌ای از کانون‌های جمعیتی با تراکم بالا در سه منطقه «الف و ب و نوار غزه» است که امنیت و منابع آب و آسمان آن کاملا تحت سیطره اسرائیل خواهد بود و فلسطینی‌ها گزینه‌ای جز خوردن و آشامیدن و خوابیدن و خدمت کردن به اشغالگران مانند برده، ندارند.

رمز نابودی رژیم تبعیض نژادی علیه فلسطینیان «مقاومت» است

عطوان نوشت: طبق این طرح، مسجدالاقصی به معبد (جبل الهیکل) و کل شهر قدس به پایتخت کشور عبری تبدیل می‌شود که فلسطینی‌ها باید یهودی بودن آن را به رسمیت بشناسند. همچنین حق بازگشت آوارگان لغو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و دره اردن به اسرائیل ضمیمه و منطقه غزه خلع سلاح می‌شود. در چنین فضایی نتانیاهو حق دارد که جشن بگیرد و روز اعلام معامله قرن را بزرگترین لحظه در زندگی خود و حتی بزرگترین لحظه از زمان اعلام تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ بداند. او طبق این طرح که دوست بزرگش ترامپ به او هدیه کرد به امتیازاتی فراتر از آنچه در خواب می‌دید، دست یافته است.

          بیشتر بخوانید:

عطوان افزود: حکومت فلسطینی و دیگر گروه‌های فلسطینی به طور آشکار معامله قرن را رد کردند، ولی رد کردن آن در صورتی که با گام‌های عملی برای مقاومت در برابر اشغالگران به هر شیوه‌ای همراه نباشد، کار ”آسانی“ است. رفتن به اتحادیه عرب و جلب ترحم پایتخت‌های اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی بی فایده است. تغییر مأموریت تشکیلات خودگردان که محمود عباس وعده آن را داده است نباید گدایی برای مذاکره و صدور قطعنامه باشد، بلکه این تغییر ماموریت باید به شکل روشن کردن فتیله مقاومت‏، تشویق ملت فلسطین به قیام، انحلال تشکیلات خودگردان، پایان دادن به هماهنگی امنیتی با اسرائیل، لغو همه تعهدات طبق توافقنامه اسلو، اعتراف به شکست و اجازه دادن به ملت فلسطین برای به دست گرفتن سرنوشت خود باشد.

رمز نابودی رژیم تبعیض نژادی علیه فلسطینیان «مقاومت» است

رژیم تبعیض نژادی که ترامپ در صدد تحمیل آن بر فلسطین است صرفا با مقاومت نابود خواهد شد و ماندلای فلسطین دیر یا زود از میان آوار‌های این معامله بیرون خواهد آمد. معامله قرن قطعا شکست خواهد خورد همان طور که اشغالگران اسرائیلی در نوار غزه و قبل از آن در جنوب لبنان شکست خوردند، ولی این کار صرفا با مقاومت امکان‌پذیر است نه از طریق سازشکاری و محافظت از امنیت اسرائیل که محمود عباس در پیش گرفته است.

اکنون ملت فلسطین بر سر مهم‌ترین دو راهی در تاریخ خود قرار دارد. یا باید از سرزمین و آبرو و شرافت خود چشم پوشی کند و رشوه ۵۰ میلیارد دلاری ترامپ را که از گاو‌های شیرده عربی دریافت می‌شود به عنوان بهای فلسطین بپذیرد یا این که بر آرمان خود پافشاری و مانند دیگر ملت‌ها در برابر این توطئه مقاومت کند. مقاومت حقی است که در قوانین بین‌المللی تضمین شده است.

عطوان در پایان نوشت: ما اکنون در گام دوم تشکیل رژیم صهیونیستی بزرگ قرار داریم که در آن کل فلسطین تحت سیطره صهیونیسم در خواهد آمد. گام بعدی، ضمیمه کردن اردن و سپس عراق و مصر و عربستان است به همین علت همه عرب‌ها و مسلمانان باید در برابر این خطر بایستند تا ملت فلسطین قربانی نشود. سازشکارانی که از معامله قرن حمایت کردند و برای آن دست زدند و در کنفرانس بحرین متعهد شدند از اجرای آن حمایت مالی کنند‏، بدانند که صهیونیست‌ها اکنون خواستار دریافت بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار غرامت املاک صهیونیست‌ها هستند و فردا تریلیون‌ها دلار غرامت دیگر را طلب خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
نتیجه معامله قرن، جواب برعکس میدهد و به جای فلسطین، اسرائیلی ها از منطقه اخراج می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تو رو خدا به فکر نان باشیید خربزه آبه!!! الان پراید 64 میلیونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ننگ بر ترامپ
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
یارانه معیشتی پستونکی بود که گذاشتن دهنت تادهنت را ببندی
آخرین اخبار