عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور:

اگر پزشک با معنویت و قرآن آشنا باشد وظیفه‌اش را بهتر انجام می‌دهد

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: اگر پزشک با معنویت و قرآن آشنا باشد وظیفه‌اش را بهتر انجام می‌دهد.

دکتر سیم فروش عضو پیوسته کمیته قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور در حاشیه هفتمین همایش کشوری قرآن، ترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی استان مرکزی در اراک در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اگر پزشکی با معنویت آشنا باشد با قرآن آشنا باشد وظیفه‌اش را بهتر انجام می‌دهد.

دکتر سیم فروش افزود: هدف از برگزاری این همایش، ارتقای سطح علمی و قرآنی جامعه پزشکی کشور است تا پزشکان طبق موازین اسلامی با استناد به آیات کلام خدا، روایات و احادیث اهداف عالیه خود را در کار خود به کار بندند و همانطور که امام حسین علیه السلام فرمودند که شیعه علی علیه السلام کسی است که رفتارش با کردارش نطابقت کند انشالله ما پزشکان هم بتوانیم در انجام وظیفه خود عمل داشته باشیم.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه در کنار گروه‌های علمی و گروه پژوهش‌های مختلف بهداشتی گروه قرآن و عترت هم تشکیل شده که میتواند خدمتگزار جامعه پزشکی باشد.

عضو پیوسته کمیته قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: هدف این گروه نشر معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام در جامعه پزشکی و شناسایی افرادی هست که در جامعه پزشکی پرستاران پزشکان و دندانپزشکان داروسازان و این کشور در زمینه قرآن فعالیت دارند.

او ادامه داد: در همین راستا با کمک دکتر قربانی دبیر این گروه و رئیس گروه محمد رسول الله در کشور توانستند ۵۰۰ نفر را شناسایی کنند که علاقه‌مند بودند که چهره‌هایی هستند که خیلی شناخته شده نبودند و توانستند در گروه قرآن در دنیا بدرخشیند.

دکتر سیم فروش تصریح کرد: هدف ما در جامعه پزشکی شناسایی افراد قرآنی مشغول خدمت و جمع کردن این دوستان و گرهمایی این دوستان در همایش کشوری قرآن عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی هست که هر سال برگزار می‌شود و این برنامه تقریبا یک سال در میان در تهران و شهرستان‌ها بوده است.

او تاکید کرد: این همایش از دانشگاه شهید بهشتی شروع شد و سپس دانشگاه شیراز، دانشگاه بقیه الله و سازمان تامین اجتماعی دانشگاه کاشان بود که بسیار عالی کار کردن و حضور حافظان و قاریان قرآن از بین جوانان خیلی خوب بود.

عضو پیوسته کمیته قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور بیان کرد: پزشکان مسئولیت سنگینی دارند و امانت سلامت اشرف مخلوقات است که خداوند در اختیار پزشکان گذاشته و ارتقا سلامت سلامت وظیفه آنهاست.

هفتمین همایش کشوری قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی استان مرکزی به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک در مجتمع دانشگاهی سردشت اراک برگزار و در پایان این نشست از پرچم متبرک شده گنبد مطهر امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام رونمایی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.