کرم پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایل قشقایی آماده گرفتن انتقامی سخت از آمریکاست

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس گفت: اعضای ایل قشقایی پیوسته آماده هستند بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان اولین لشکر برای گرفتن انتقامی سخت از آمریکا وارد میدان شوند.

ایل قشقایی آماده گرفتن انتقامی سخت از آمریکاستکوروش کرم‌پور در گفت و گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات نقش آفرینی ایل قشقایی تاریخ در جهت اطاعت از فتاوای مراجع تقلید و علمای دین  برای مبارزه با دشمنان کشور گفت: ایل بزرگ قشقایی که پراکندگی آن از استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، خوزستان تا هرمزگان را در بر گرفته است و همگی مسلمان شیعه هستند و در گذشته از طریف ییلاق و قشلاق زندگی می کردند، دارای یک سازمان تعریف شده هستند که از 6 طایفه بزرگ تشکیل می شود. 

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند  و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این 6 طایفه توسط یک مدیریت واحد اداره می شود که به آن ایلخان می گویند، کما اینکه در گذشته صولت الدوله یا اسماعیل خان قشقایی از مبارزان بزرگی بود که این مهم را برعهده داشت و در جنگ جهانی اول و دوم نقش آفرین بود تا جایی که وقتی شهید رئیسعلی دلواری تقاضای کمک کرد با تعداد قابل توجهی از افراد ایل بزرگ قشقایی برای حمایت از وی با انگلیسی ها وارد جنگ شد و آنها را شکست داد. این جنگ براساس فتوای مرجع تقلید آیت الله العظمی حاج عبدالحسین لاری صورت گرفت و مرحوم اسماعیل خان قشقایی با انگلیسی ها در خانه زنیان شیراز وارد جنگ شد. در پی آن نماینده انگلستان با هدایای بسیاری نزد وی رفت تا با آنها صلح کند، اما اسماعیل خان قشقایی خطاب به وی گفت شما انگلیسی های خبیث مستکبرانی هستید که باید کشورمان را ترک کنید. 

او تصریح کرد: صولت الدوله قشقایی با رضاشاه وارد جنگ شد و در نهایت رضاشاه از وی دعوت کرد تا به تهران برود و در نهایت اسماعیل خان قشقایی را زندانی کرده و به شهادت رساند، فرزندانش را تبعید کرد و به دنبال آن فشارهای زیادی بر ایل قشقایی وارد کرد. 

کرم‌پور یادآور شد: در طول تاریخ پیوسته ایل قشقایی بنا به فرمان مراجع تقلید در تمام جنبش هایی که در حمایت از روحانیت بود از جنبش تنباکو تا پیروزی انقلاب اسلامی حضوری چشمگیر داشتند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: ایل قشقایی گوش به فرمان امام خمینی (ره) و روحانیت مبارز از شیراز، شهرضا و فیروزآباد که اصلی ترین پایگاه اجتماعی ایل قشقایی بود علیه رژیم پهلوی در راهپیمایی های قبل از انقلاب شرکت کردند و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کردند. همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پی شورش خلق عرب در خوزستان و کومله ها در کردستان با آنها وارد جنگ شدند.

کرم‌پور افزود: ایل قشقایی در دوران دفاع مقدس نیز تعداد زیادی شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد، کما اینکه در آن زمان فرماندهانی همچون سردار شهید چگینی فرمانده عملیات لشکر المهدی، سردار شهید علی اکبر حبشی فرمانده گردان و سردار شهید کرمپور فرمانده محور عملیاتی لشکر به شهادت رسیدند، ضمن اینکه بعد از رحلت حضرت امام (ره) براساس آنچه آموزه دینی داشتند و خود را به انقلاب اسلامی متعهد می دانستند، به فرمان ولایت فقیه در محکومیت تمام فتنه ها براساس بصیرتی که داشتند وارد صحنه شدند و به عنوان سربازانی ولایتمدار در جهت تحکیم، تثبیت و حمایت از نظام حضوری مستمر داشتند.

او عنوان کرد: هم اکنون نیز ایل قشقایی خود را بیش از هر قوم دیگری عزادار شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی می دانند و این آمادگی را دارند که در پی فرمان مقام معظم رهبری در خط اول جهاد علیه آمریکا و استکبار جهانی به عنوان اولین لشکر در گرفتن انتقامی سخت پیشگام باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار