وضعیت مراتع خوزستان در یک نگاه

سرپرست اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان وضعیت مراتع استان در نقاط مختلف را تشریح کرد.

حاجی عالی محمدی سرپرست اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مراتع استان از لحاظ پوشش گیاهی و تاج پوشش گونه‌های مرتعی به ۳ بخش کلی شامل؛ مراتع متراکم، مراتع نیمه متراکم و مراتع کم تراکم تقسیم بندی می‌شوند.

او افزود: بخشی از مراتع خوزستان جزء مراتع متراکم یا مراتع درجه یک به شمار می‌روند که با تاج پوششی بیش از ۵۰ درصد و مساحتی بالغ بر ۵۶۹ هزار و ۳۹۳ هکتار و به عبارتی دیگر ۸.۹ درصد سطح کل مراتع استان را به خود اختصاص داده اند.

عالی محمدی بیان کرد: بخش‌هایی از شهرستان بهبهان، ماهشهر، لالی، باغملک، ایذه، رامهرمز، دشت آزادگان، دزفول، مسجدسلیمان و امیدیه از این نوع مراتع برخوردار هستند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: مراتع نیمه متراکم با درجه ۲ و ۳ با تاچ پوششی ۲۵ تا ۵۰ درصد هستند که مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۸۴ هکتار و ۲۱.۴ درصد از سطح کل مراتع استان را به خود اختصاص داده اند و مراتع بخش‌هایی از شهرستان‌های مسجدسلیمان، اندیکا، اندیمشک، امیدیه، ایذه، دزفول، بخش جنوبی دشت آزادگان، شوش، شوشتر، ماهشهر، بهبهان، رامهرمز، لالی، گتوند، باغملک، اهواز و هفتکل جزء این دسته محسوب می‌شوند.

سرپرست اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان درخصوص مراتع کم تراکم یا درجه ۴ تصریح کرد: این نوع مراتع با تاج پوششی ۵ تا ۲۵ درصد، مساحتی بالغ بر ۵۵۵ هزار و ۲۹ هکتار، یعنی ۸.۷ درصد از سطح مراتع استان را شامل می‌شوند.

به گفته عالی محمدی، مراتع کم تراکم در شهرستان‌های هفتکل، اهواز، شادگان، مسجدسلیمان، اندیمشک، رامهرمز، دشت آزادگان و شوشتر به چشم می‌خورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.