چهارمین یادواره شهیدان مدافع حرم قم برگزار شد

چهارمین یادواره ۴۳۸ شهید مدافع حرم قم تحت عنوان "مجاوران کریمه مدافعان عقیله سردار دلها"برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،چهارمین یادواره ۴۳۸ شهید مدافع حرم قم و گرامیداشت سردار قاسم سلیمانی تحت عنوان "مجاوران کریمه مدافعان عقیله سردار دلها" پنج شنبه شب با حضور قشر‌های مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و برخی از مسئولان در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) قم برگزار شد.

در این پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی از سوی گروه ارکستر سپاه علی بن ابیطالب (ع) فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب با شرح روایتی از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهیدان مدافع حرم در رویارویی با تکفیری ها، اظهار کرد: بچه‌های دهه هفتادی که حضرت امام و هشت سال جنگ تحمیلی را ندیدند، با جانفشانی‌های خود باعث پیروزی‌های زیادی در جبهه مقاومت شدند.

سردار اسدالله گنجعلی گفت: شهیدان ایرانی و لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون و حیدریون برای همه ما افتخار بزرگی هستند.

یکی از واعظان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل در برابر دشمنان گفت: دشمن امروز به وحشت افتاده، چون بچه‌های این نظام دشمن را کوچک نگرفتند.

مومنی بیان کرد: دشمنان نظام امروز فهمیدند که از یک بسیجی کم سن و سال تا یک پیرمرد سفت و محکم در برابرشان می‌ایستادند و تا الان نیز ایستادند.

او با اشاره به اینکه طبق گفته قرآن مجید شیطان دشمن مسلمانان است و به فرموده امام راحل شیطان بزرگ آمریکا است، گفت: باید این دشمن را جدی بگیریم.

مومنی اهمیت دشمن شناسی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشه دشمن را نقش بر آب خواهند کرد.

دمام زنی و سِنج‌کوبی توسط یکی از هیات‌های مذهبی قم و اجرای زیبا و دلنشین سرود ز کودکی خادم این تبار محترمم بوسیله گروه سرود نسیم قدر از جلوه‌های ویژه این آیین معنوی و نورانی بود.

همچنین پرچم‌های مطهر و متبرک حرم‌های شریف و ملکوتی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت زینب (س) میهمان معنوی این مراسم بود، و حاضران با ندای حیدر و لبیک یا زینب از آن استقبال پرشوری کردند.

در بخشی از این مراسم  شرکت کنندگان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز نمودند.

یادواره شهیدان مدافع حرم قم به مناسبت چهارمین سالگرد عملیات غرورآفرین شکست حصر شهرک‌های شیعه نشین نُبُل و الزهرا سوریه از سوی سپاه علی بن ابیطالب (ع)، شهرداری قم، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند نهاد فرهنگی اجتماعی دیگر ترتیب یافته بود.

شهرک‌های فوق که ۷۰ هزار تَن از شیعیان در آن سکونت دارند در بهمن ماه ۱۳۹۴ پس از چهار و نیم سال، از محاصره تروریست‌های تکفیری آزاد شدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.