اسعدی سامانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توقف پروازها به چین برای مقابله با کرونا/تنها یک شرکت هواپیمایی پرواز مستقیم به چین داشته است

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: تنها یک شرکت هواپیمایی پرواز مستقیم به چین داشته که تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دستور توقف پروازهای ایران به کشور چین از سوی هئیت دولت صادر شده است گفت: شرکت هواپیمایی ماهان به ۴ نقطه چین از جمله پکن ، شانگ هانگ ،گوانجو و شنزن پرواز دارد و در طول هفته ۱۴ پرواز انجام می شد که به دستور دولت این پروازها تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

او بیان کرد : خسارت زیادی به شرکت هواپیمایی ماهان وارد می شود چراکه بسیاری از توریست ها و تجار ایرانی و چینی در این مسیر در طول هفته پرواز داشته اند.


بیشتر بخوانید: پرواز‌ها به کشور چین فعلا قطع نمی‌شود


دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: چندی پیش وزیر بهداشت درخواستی به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه شهرسازی ارائه کرده بود که برای کنترل و جلوگیری از ورود ویروس کرونا پروازها به کشور چین را متوقف کنند .

او تاکید کرد: امروز دستور برای توقف پروازها به چین تا اطلاع ثانوی از سوی هئیت دولت صادر شد.

سامانی بیان کرد: در رابطه با این دستور باید تمهیدات روابط سیاسی و تجاری در نظر گرفته شود و مشورت هایی هم با سازمان هواپیمایی و انجمن شرکت های هواپیمایی صورت گیرد.

برای بازگشت مسافران از چین تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است

همچنین در این رابطه رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز  در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: تمامی پروازهای ایران به چین به حالت تعلیق درآمده البته برای بازگشت مسافران در این مسیر تمهیدات لازم از سوی سازمان هواپیمایی کشور در نظر گرفته شده است و به هیچ عنوان مسافران چین نگران نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار