برف راه ارتباطی ۷۹۵ روستای کردستان را مسدود کرد

بارش سنگین برف و یخبندان بامداد امروز در مناطق مختلف کردستان راه ارتباطی ۷۹۵ روستا را مسدود کرده است.

برف راه ارتباطی ۷۹۵ روستای کردستان را مسدود کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رامبد نوذری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه این تعداد روستا بدلیل بارش برف و کولاک شدید بامداد امروز در شهرستان‌های مختلف و در انتهای مسیر‌های روستایی مسدود شده و فعلا امکان تردد در این مسیر‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه بیشترین روستا‌های مسدود شده در شهرستان بانه با ۲۰۰ آبادی، مریوان با ۱۵۰ روستا، سنندج با ۱۰۰ روستا است، اضافه کرد: این بارش‌ها در دیواندره راه ۸۰ روستا، هگلان راه ۷۰ آبادی، در سروآباد راه ۵۰ روستا، در سقز راه ۳۰ روستا، در کامیاران راه ۲۰ روستا و در قروه راه ۱۵ روستا را هم مسدود کرده است.

نوذری افزود: با توجه به تداوم بارش برف در مناطق مختلف کردستان، تردد در بسیاری از راه‌های بین شهری تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است البته راهداران این اداره کل در محور‌های بین شهری و راهداران روستایی نیز در مسیر‌های روستایی مستقر شده و عملیات برف روبی آغاز شده است.

او تاکید کرد: تمام محور‌های ارتباطی شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، دیواندره، سروآباد، قروه، مریوان، سنندج و کامیاران شاهد بارش شدید برف همراه با کولاک است و امکان تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه کولاک نیز در شهرستان‌های دهگلان، بیجار و قروه نیز دیگر پدیده توام با برف است، یادآور شد: در گردنه ژالانه سروآباد نیز بیش از ۸۰ سانتی متری برف باریده و موجب بسته شده این مسیر شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.