زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

زنگ انقلاب صبح امروز به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در بیش از ٩ هزار آموزشگاه و مدارس فارس نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زنگ انقلاب به مناسبت سالگرد ورود امام راحل به كشور صبح امروز شنبه با حضور مسئولان استانی، همزمان با سراسر كشور در بیش از ٩ هزار آموزشگاه و مدارس نواخته شد. 

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

عنایت الله رحیمی در آیین استانی نواختن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس فارس، در دبیرستان دخترانه الزهراء آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز، گفت: امروز یادآور خاطرات شیرین گذشته است که با دلاورمردی‌های مردمی انقلابی به اینجا رسیده است.

استاندار فارس با اشاره به یکی از شعار‌های معروف دوران انقلاب اسلامی که مردم یک صدا سر میدادند " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی "، گفت: این یک شعار محوری و یک هدف گذاری درست و اساسی برخواسته از آرمان‌های مردم ایران بود که برای تحقق آن به رهبری امام فقیدمان انقلاب کردند.

او افزود: در این مسیرتا کنون گام‌های بلندی برداشته ایم و فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده ایم و امید داریم که بتوانیم این اهداف بلند را توسط شما نوجوانان و جوانانی که امروز دانش آموزان و دانشجویان این مرز و بوم و آینده سازان این کشور و نظام هستید محقق کنید و بتوانید گام‌های بلندتری را بردارید.

رحیمی اظهار امیدواری کرد: ان شاءاله روزی برسد که استقلال واقعی، آزادی همه جانبه، جمهوری کامل و توجه به مبادی و شرع مقدس اسلام را به نحو اکمل در سرزمین پرافتخار اسلامیمان داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه برای دست یابی به این اهداف تا امروز ملت ما هزینه‌های بسیاری در غالب شهدای گرانقدری که تقدیم نظام، ملت وملک کرده پرداخته، گفت: ان شاءاله که شما عزیزان نیز توفیق داشته باشید و بتوانید در راه اعتلای کشور و نظام موفق باشید.

او یکی از پایه‌های این شعار را جمهوریت و جمهوری اسلامی دانست و گفت: این بدان معناست که مردم در این نظام در غالب این که بتوانند مسئولینشان را خود انتخاب کنند بتوانند بر سرنوشتشان حاکم باشند.

رحیمی با اشاره به انتخابات چند روز آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: این انتخابات برای این است که مردم بتوانند اراده خود را بر قوه قانون گذاری به منصه ظهور بگذارند و بتوانند کسانی را انتخاب کنند که از جانب آن‌ها برای اداره مملکت قانون گذاری کند.

او با تاکید بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای گفت: ان شاءالله شما‌ها تلاش، بیان و تبلیغ خواهید کرد که بتوانیم نمایندگان شایسته و در تراز انقلاب اسلامی را در نهاد قانون گذاری داشته باشیم وتوفیق داشته باشیم پرچم این نظام را به دست صاحب اصلی آن، آقا امام زمان (عج) برسانیم.

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

علی عسکر نجفی هم با اشاره به راهپیمایی‌های دوران انقلاب و مشارکت دانش آموزان و حضور مؤثر و همه جانبه فرهنگیان در این راهپیمایی‌ها گفت: این حضور پرشور و مشارکت فعالانه در راهپیمایی‌های آن دوران خاطرات خوشی را در پیروزی انقلاب اسلامی برای همه ما رقم زد و بعد از آن هم در هرعرصه‌ای که نیاز بود دانش آموزان و فرهنگیان حضورمؤثردردفاع ازکیان انقلاب اسلامی داشته اند.

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید براینکه آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشته اند، گفت: تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و بیش از ۸ هزار شهید فرهنگی حاکی ازحضورهمه جانبه و مؤثر دانش آموزان و فرهنگیان در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

نجفی افزود: همگام با تمام خادمین نظام اسلامی و اقشار مردم، آموزش و پرورش هم تلاش نمود در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس از آن درکنارمردم برای اعتلای وطن اسلامی مان تلاش کند.

او یادآورشد: آمار و ارقام حاکی از موفقیت‌های شایان توجه در حوزه تعلیم و تربیت است به نحوی که امروز شاهد کسب توفیقات چشمگیری در حوزه‌های مختلف هستیم که همگی به برکت خون شهدا، حضورهمه جانبه مردم ورهبری خردمندانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی وخدمت گزاری خادمین نظام اسلامی ومدیران مختلف درحوزه‌های خدمت گزاری کسب شده است و امیدواریم این موفقیت‌ها همچنان تداوم بیابد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار امیدواری نمود: دانش آموزان عزیز با درک و شناخت کامل ازانقلاب اسلامی وتهدیداتی که امروز این انقلاب را تهدید می‌کند، چشم به آینده دوخته وبا تحصیل، تهذیب و ورزش گام دوم انقلاب را محکم برداشته و در آینده شاهد حضور هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان عزیزمان درعرصه‌های مختلف باشیم.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش با درک رسالت خودش در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی را در طول این چهل سال گذشته انجام داده که خوشبختانه توفیقات خوبی نیز نصیب شده و ما در همه حوزه‌های مختلف همچون، حوزه ساخت و ساز فضا‌های آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و مسائل پرورشی و تربیتی اقدامات خیلی خوبی انجام داده ایم.

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

نجفی با تاکید بر اینکه" باید زمینه حضور جوانان و نوجوانانمان را در آینده در صحنه‌های مختلف آماده کنیم "افزود:گام دوم انقلاب به همین امر اشاره دارد و رهبری معظم انقلاب نیز تاکید کرده اند که باید زمینه‌های حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف فراهم بشود و بهترین جایی که می‌شود این کار را فراهم کرد آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ما با درک عمیق از این رسالتی که بر عهده داریم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دانش آموزان عزیزمان با انقلاب اسلامی و اهداف آن آشنا شوند وهمه عزمشان را جزم کنند برای اینکه در آینده بتوانند به عنوان یک نسل مدافع انقلاب به وظیفه خودشان عمل کنند.

از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به نام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده و در این ایام مبارک همزمان با بهره برداری از طرح‌های عمرانی برنامه مختلفی نیز در شهر‌ها و استان‌های کشور برگزار می‌شود.

زنگ انقلاب در مدارس فارس نواخته شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.