بهره برداری از ۸۳۶ طرح به مناسبت دهه فجر در فارس

استاندار فارس گفت: در دهه فجر امسال ۸۳۶ طرح در استان فارس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جمع خبرنگاران گفت: از هفته دولت تا دهه فجر ۸۳۶ پروژه با عتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سراسر استان آماده افتتاح و بهره برداری است.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های یاد شده در ۱۱ محور مختلف هستند، اظهار کرد: در حوزه امور آب آشامیدنی ۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری ۵۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان، فضا‌های آموزشی، فرهنگی، اموزش و پرورش ۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان، امور اموزشی، فرهنگی، هنری، رفاهی مراکز اموزش عالی و سازمان‌های فرهنگی و هنری ۹ پروزه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان، امور بهداشت و درمان ۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان، امور برق ۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان، عمران شهری و روستایی ۱۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان، مسکن شهری و روستایی ۱۱۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، امور ورزشی ۶۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان، سایر پروژه‌های عمرانی و زیربنایی و خدماتی و رفاهی ۱۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان و طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی ۹۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان به بهره برداری میرسد.

استاندار فارس ادامه داد: در حال حاضر کلانشهر شیراز، ٧٨ درصد آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از طریق استحصال آب‌های زیرزمینی تامین می‌کند که در این راستا به دنبال راه‌اندازی تصفیه خانه دوم شیراز هستیم که ٦٠٠ هزار نفر جمعیت مازاد بر سرانه قبلی را افزایش می‌دهد.

رحیمی پروژه‌های شاخص این دهه را شامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان اولین کارخانه تولید کننده شمش، طرح توسعه فاز دو شرکت پاسارگاد با محوریت تولید آهن اسفنجی، مجتمع آموزشی طبیان و... برشمرد.

او همچنین در خصوص بحث زلزله اخیر خان زنیان در نزدیکی شیراز گفت: چهار روستا در این زلزله دچار خسارت نسبی شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه ٥٠٠ واحد نیازمند بازسازی است که برای تامین اعتبار به ستاد بحران اعلام شده است، گفت: هیچ خسارت جانی در این زلزله نداشتیم.

رحیمی همچنین در بحث تخلفات انتخاباتی نیز گفت: ٦٠٠ مورد گزارش شده که بخش عمده آن تبلیغات زودهنگام بوده و تخلفات داوطلبان و مدیران متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

او با بیان اینکه سفر هیئت دولت به فارس لغو نشده بلکه به تعویق افتاده است، ادامه داد: موج چهارم انقلاب صنعتی با رویکرد محوریت‌های الکترونیک و ابتکار و خلاقیت در دنیا آغاز شده و در این راستا استان فارس رشد معنادار و با شتابی در شکل گیری و راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان و زیست بوم‌های استارتاپی داشته است. در این راستا کارخانه نوآوری در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود تا از موج چهارم انقلاب صنعتی عقب نمانیم.

رحیمی با بیان اینکه در فضای کنونی کشور تاکید رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه برمشارکت حداکثری است، گفت: قانونمند کردن انتخابات و شفافیت نیز راه را به گونه‌ای هموار خواهد کرد که همه سلایق و نمایندگان در پای صندوق‌های رای حضور یابند لذا همه دلسوزان باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کند.

او گفت: در بحث تایید صلاحیت‌ها نیز با هیئت‌های نظارت، اجرایی و مقامات رایزنی‌هایی برای تایید کاندیدا‌ها انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست خبری با اشاره به اینکه در ایام پیش از انقلاب مشکلات و موانعی در مولفه‌های مختلف کشور وجود داشت، عنوان کرد: در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مردم در کنار علما، روشنفکران و نخبگان کوشیده‌اند روند حرکت کشور را به سمت رفع این مشکلات و تحقق خواسته‌های به حق مردم سوق دهند.

او با بیان اینکه از انقلاب مشروطه مردم و روشنفکران در پی مقیدکردن حاکمیت به قید قانون و رعایت حقوق ملت و اهداف نشات گرفته از فرهنگ، آداب و سنن و اعتقادات مردم بوده اند یادآور شد: آن‌ها تلاش کرده اند کشور را از سلطه بیگانگان برهانند و بر اساس شاخصه‌های اصلی قیام خود شعار‌های محوری همچون «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را در راهپیمایی‌ها و اعتراضات خود مد نظر قرار داده اند.

رحیمی با اشاره به تحلیل این شعار محوری عنوان کرد: استقلال به این معنا که تصمیمات کشور را خود مردم بگیرند و قدرتی از آن سوی دنیا ر این تصمیم گیری‌ها دخالت نکند و مردم حاکم بر سرنوشت خود باشند و تا کنون نیز گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

استاندار فارس بیان کرد: آزادی همیشه به عنوان یک واژه مقدس مورد نظر مصلحین جامعه بوده و امام خمینی (ره) نیز بیانات ارزشمندی در این خصوص دارند و در دوران پیش از انقلاب که خفقان بر جامعه حاکم بود و کسی نمی‌توانست مسایل را مطرح کند فضایی ایجاد کرد که آزادی در ابعاد مختلف آزادی بیان، آزادی قلم، آزادی تجمعات و فعالیت‌های سیاسی در صدر خواسته‌های مردم و اندیشمندان اجتماعی قرار گرفت.

او ادامه داد: فارع از تنگ نظری‌های موجود امروز در جامعه ما فضا برای بیان نقد‌های مبتنی بر چارچوب قانونی هموار شده است و اگر با این نوع از انتقادات برخوردی خلاف قانون انجام شود از مصادیق نقض آزادی خواهد بود.

رحیمی اصل جمهوری را از دیگر اولویت‌های محوری مردم در پیروزی انقلاب برشمرد و یادآور شد: امروز بر اساس خواست مردم و هدف گذاری‌های امام خمینی تمام ارکان نظام بر مبنای انتخاب مردم گزینش می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: استمرار، تثبیت، استحکام و فراگیری جمهوریت نیازمند وجود جامعه مدنی فعال و توانمند، احزاب مقتدر و دانا و سازمان‌های مردم نهاد پویا است تا مطالبات به حق مردم را به مسئولان انتقال داده و پیگیر تحقق آن‌ها باشند.

او با بیان اینکه ممکن است در تحقق این اهداف ضعف‌ها و کاستی‌هایی نیز وجود داشته باشد تاکید کرد: به رغم این کاستی‌ها شاهد حرکت مطلوب و رو به رشدی در کشور هستیم به گونه‌ای که می‌توانیم بگوییم ایران امروز در خاورمیانه و بسیاری از نقاط دنیا جز کشور‌هایی است که مردم حاکم بر سرنوشت خود هستند. هرچند معتقدیم روش‌های مناسب تری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

رحیمی همچنین پایبندی به مبانی اعتقادی، دینی و فرهنگی در وضع و اجرای قوانین اشاره کرد و این امر را از اهداف انقلاب و خواسته‌های مردم برشمرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین به بحران‌ها و مشکلاتی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ گریبان گیر کشور بوده است اشاره کرد و گفت: بحران‌های طبیعی همچون سیل، زلزله، هجوم ملخ‌ها و همچنین تحریم‌های ظالمانه و استعمارگرانه علیه نظام اقتصادی کشور، دولت و مردم ار با تنگنا‌هایی مواجه کرده است که در این میان دولت تمام توان خود را برای کاستن از مشکلات مردم به کار گرفته و ملت ایران نیز همچون گذشته پایمردانه و با از خودگذشتگی در برابر این فشار‌ها ایستادگی کرده اند.

او گفت: ملت سرافراز ایران پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی که خون پاک او به دست آمریکا بر زمین ریخت با حضور پر شکوه در مراسم تشییع پیکر این شهید راه استقلال و آزادی و مقاومت حمایت و پشتیبانی خود از این آرمان‌ها را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار