حال تالاب زریبار خوب نیست

استاندار کردستان گفت: شرایط خوبی بر تالاب زریبار مریوان حاکم نیست و می‌طلبد دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان حفاظت محیط زیست، کاری کنند که این دریاچه زیبا و طبیعی دچار بحران نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  بهمن مرادنیا  استاندار کردستان در همایش روز جهانی تالاب‌ها و به مناسبت ثبت جهانی تالاب زریبار در کنوانسیون رامسر اظهار داشت: امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست همانگونه که تا حدودی مشکلات دریاچه ارومیه را بهبود داد، برای حفظ تالاب زریبار هم تمام تلاش خود را بکار گیرد.

او با بیان اینکه تالاب زریبار از اهمیت زیادی نزد مردم کردستان و کُرد‌ها برخوردار است، اضافه کرد: این دریاچه سرمایه ملی است و همه وظیفه داریم برای حفظ آن گام برداریم و از تعرض و آسیب به آن اجتناب کنیم.

استاندار کردستان یادآور شد: هیچگاه راضی نبوده‌ایم محیط سالم را از مردم سلب کنیم و همواره در دوره مدیریتم تلاش خود را بکار گرفتم در اجرای پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی آسیبی به محیط زیست استان وارد نشود.

مرادنیا به اهمیت دریاچه زریبار از لحاظ اشتغال و درآمد برای مردم منطقه اشاره کرد و گفت: پیشتر مسوولیت واحدی بر دریاچه زریبار وجود نداشت و تعرض‌های زیادی به آن صورت می‌گرفت، اما براساس مصوبه سال ۹۴ شورای برنامه ریزی، مدیریت واحد آن به اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان واگذار شود.

او این واگذاری و مدیریت واحد را کاری مهم و ارزشمند دانست و تاکید کرد: هر دستگاهی قصد انجام پروژه‌ای در تالاب زریبار دارد، باید تحت نظر و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آن را انجام داده و با موفقت آن‌ها اجرایی کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه باید مقید باشیم حقوق حیوانان و وحوش را رعایت کنیم، اظهار داشت: در کردستان با وجود پایین بودن شاخص‌های توسعه تلاش شده در کنار پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی، بحث محیط زیستی آن‌ها نیز تعریف شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.