جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به انتخابات

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید از ورود پول‌های آلوده و کثیف به عرصه انتخابات به صورت جدی پیشگیری شود و سازمان بازرسی، اداره کل اطلاعات و سایر نهاد‌های مربوطه در حال رصد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست هم اندیشی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در حوزه رسانه‌ها گفت: رسانه باید برکات و نتایج حضور مردم در انتخابات‌های گذشته را به وضوح ترسیم کنند تا مردم بدانند که شرکت در انتخابات تاثیر عمده‌ای در سرنوشت آن‌ها و کشور داشته و خواهد داشت و از این طریق افکار عمومی را ساماندهی کرده و به نقش هدایتگری و تنویر افکار عمومی خود عمل کنند.

او افزود: رسانه‌ها علاوه بر اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بر محور قانون تنظیم می‌کنند باید به الزامات قانونی و اخلاقی یک رقابت سالم انتخاباتی پایبند باشند و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع از باید‌ها و نباید‌های عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح عمومی نیز از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی پیشگیری کنند.

موحد با اشاره به اینکه بر اساس قانون منابع مالی داوطلبان باید رصد شود، گفت: باید از ورود پول‌های آلوده و کثیف به عرصه انتخابات به صورت جدی پیشگیری شود و سازمان بازرسی، اداره کل اطلاعات و سایر نهاد‌های مربوطه در حال رصد هستند که پول‌های آلوده وارد عرصه انتخابات نشده و از امکانات عمومی به نفع یا ضرر هیچ کاندیدایی استفاده نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از رسانه‌های جمعی به عنوان یکی از ساختار‌های تاثیرگذار در انتخابات یاد کرد و گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی همگان است و برای اصحاب رسانه عمل به این وظیفه ابعاد مختلفی دارد.

موحد با اشاره به اینکه ایجاد شور، شعور و نشاط انتخاباتی در بین اقشار مختلف مردم یکی از ابعاد فعالیت‌های رسانه‌ای در زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی است، تصریح کرد: حضور همگانی و گسترده مردم در انتخابات جز از طریق مشارکت مسئولانه و با نشاط رسانه‌های جمعی امکان پذیر نیست.

موحد عنوان کرد: رسانه‌های جمعی باید به این نکته توجه داشته باشند که محور فعالیت‌های خود در عرصه انتخابات را قانون قرار دهند و با قانون مداری به سلامت انتخابات و پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی کمک کنند.

او گفت: رسانه‌ها در عرصه انتخابات باید توجه داشته باشند که رسانه‌هایی مورد وثوق و اعتماد مردم هستند که در انعکاس اخبار و اطلاعات؛ صداقت و درستی را مبنای کار خود قرار می‌دهند و از افراط و تفریط پرهیز می‌کنند و در این راستا باید تاکید کرد که رسانه‌های اخلاق محور یک سرمایه ارزشمند برای مردم و جامعه محسوب می‌شوند.

موحد بر رعایت قوانین مربوط به حفظ آرامش و نظم عمومی نیز تاکید کرد و گفت: پرهیز از نگاه کاسب کارانه به انتخابات، حمایت معقول و اخلاقی از حزب متبوع و پرهیز از نادیده گرفتن شایستگی‌های جریان رقیب از موارد مهمی است که باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

عضو شورای تامین استان کرمان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اخبار و اطلاعات را از منابع موثق و رسمی دریافت کنند، گفت: جرائم انتخاباتی در استان کرمان همواره بسیار اندک بوده است و حکایت از آن دارد که رسانه‌های این استان درک صحیحی از واقعیت‌ها و نیاز‌های جامعه دارند و به رسالت ملی، دینی و اجتماعی خود به موقع و به درستی عمل می‌کنند.

او تاکید کرد: در جریان تبلیغات انتخاباتی باید نقاط قوت و ضعف عملکرد داوطلبان به شکلی منصفانه مورد نقد و بررسی قرار گیرد و به مردم کمک کند تا فرد اصلح انتخاب شود و مجلسی کارآمد و توانمند ایجاد شود که بتوانند گره‌ای مشکلات کشور و مردم بگشاید.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار