در برنامه گفت و گوی خبری قم مطرح شد؛

قم،استانی امن برای سرمایه گذاری

استاندار قم گفت: قم در کنار استان‌های مرکزی و خراسان جنوبی در زمره امن‌ترین استان‌ها برای سرمایه گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست،استاندار قم دیشب در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم امنیت را از شاخصه‌های لازم برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: استان قم در کنار استان‌های مرکزی و خراسان جنوبی در زمره امن‌ترین استان‌ها برای سرمایه گذاری است.

بر اساس تعریف مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، امنیت سرمایه گذاری در شرایطی به طور کامل برقرار می‌شود که متغیر‌های اقتصادی کلان، مانند (نرخ تورم، نرخ ارز) با ثبات یا قابل پیش بینی باشد، قوانین و مقررات و رویه‌ها و تصمیمات اجرایی با ثبات و برای همه شفاف و قابل درک باشد و به طور سهل و موثر اجرا شوند و در صورت ضرورت تغییر، تغییراتشان در زمان معقولی پیش از اجرا به اطلاع ذینفعان برسد.

همچنین سلامت اداری برقرار باشد و اطلاعات موثر بر فعالیت‌های اقتصادی به طور شفاف و برابر، در دسترس همه شهروندان قرار گیرد و جان و مال آن‌ها از تعرض مصون بماند.

سرمست با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در قم گفت: استان قم با داشتن سالانه ۲۰ میلیون زائر ظرفیت‌های مناسبی برای گردشگری مذهبی، سلامت، بوم گردی، علمی، تفریحی و طبیعی دارد که میتواند در افزایش مدت اقامت گردشگران موثر باشد.

استاندار قم از برنامه ریزی برای ایجاد شهرک زائر، در ابتدای آزادراه قم تهران خبر داد و گفت: این شهرک به منظور اسکان مسافران کم بضاعت در حال طراحی و برنامه ریزی است.

او عنوان کرد: در این شهرک ۹۸ هکتاری فضا‌های گردشگری و تفریحی، نمایشگاهی و فروشگاهی هم ایجاد خواهد شد.

استاندار قم همچنین از تدوین سند راهبردی تحول اجتماعی فرهنگی قم هم خبر داد و گفت: استانداری به مسائل فرهنگی استان نیز توجه دارد و در این راستا شش برنامه عملیاتی برای تحول اجتماعی و فرهنگی در قالب سند راهبردی تدوین کرده است.

سرمست افزود: این شش برنامه به مسائلی مانند مناطق حاشیه نشین شهر، کاهش طلاق، حجاب و عفاف، کاهش اعتیاد، کاهش تصادفات و حقوق شهروندی می‌پردازد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار