ساختمان جدید مرکز اورژانس اجتماعی دشت آزادگان افتتاح شد

فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، ساختمان جدید مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان افتتاح شد.

ساختمان جدید مرکز اورژانس اجتماعی دشت آزادگان افتتاح شدحمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروز، ۱۳ بهمن ماه همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، ساختمان جدید اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اداره بهزیستی این شهرستان با حضور جمعی از مدیران شهرستان افتتاح شد.

او افزود: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان دشت آزادگان در ۳ بخش خدمات تلفنی، خدمات سیار و مرکز مداخله در بحران به ارائه خدمت می‌پردازد.

سیلاوی اظهار داشت: بخش خدمات تلفنی ۱۲۳ با یک خط تلفن ۳ رقمی به صورت شبانه روزی به گروه‌های هدف خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به صورت سرپایی و در محل با وسیله نقلیه متحرک در نقاط پرتراکم و مناطق آسیب زای شهر و روستا است.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: مرکز مداخله در بحران‌های (فردی، خانوادگی و اجتماعی) با هدف ارائه خدمات تخصصی و فوری لازم به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده به منظور جلوگیری از انحراف یا انحراف مجدد آنان فعالیت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز اورژانس اجتماعی دشت آزادگان در بخش آموزش نیز فعالیت دارد، بیان داشت: این مرکز با هدف آگاه سازی و آموزش کودکان به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله؛ کودک آزاری و آشنایی کودکان به خط تلفنی ۳ رقمی ۱۲۳ نیز به مهد‌های کودک و پایگاه‌های خدمات اجتماعی ورود خواهد کرد.

حمید سیلاوی در ادامه گفت: ارجاع موارد کودکان که مورد آزار جسمی واقع شده اند به بخش درمان، ارجاع مواردی از کودکان که مورد آزار جنسی واقع شده اند به روانپزشک و... نیز از دیگر فعالیت‌های اورژانس اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

او به فعالیت بخش مداخله در بحران اشاره و اظهار کرد: ارجاع موارد کودک آزاری و اختلافات خانوادگی به مراکز مشاوره تحت نظارت معاونت پیشگیری به منظور ارائه خدمات تخصصی و استفاده مراجعین از یاری برگ جهت در یافت خدمات مشاوره‌ای و نیز بخش اشتغال برای معرفی مددجوی مرکزبازپروری زنان به واحد مشارکت‌های اجتماعی و معرفی مددجویان مرکز بازپروری زنان به اتحادیه اصناف جهت دریافت جواز کسب از دیگر فعالیت‌های این مرکز هستند.

به گفته سیلاوی، انجام خدمات حقوقی از سوی مشاور حقوقی مرکز در خصوص مددجویان فاقد مدارک هویتی و انجام خدمات مشاوره حقوقی در مرکز اورژانس اجتماعی جهت سلب حضانت موارد کودک آزاری در بخش حقوقی نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.