معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: هیچگونه مورد مشکوک آلوده به ویروس کرونا در استان مشاهده و ثبت نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در جلسه هماهنگی برای بررسی وضعیت ویروس کرونا و پیش بینی اقدامات لازم در مواقع لزوم گفت:ضمن حفظ آمادگی کامل برای اقدامات پیشگیرانه، تاکنون هیچ گونه مورد مشکوکی از این ویروس در استان گزارش، مشاهده و ثبت نشده است و مردم نگران نباشند.

حبیبی اضافه کرد: البته حفظ آمادگی و اقدامات پیشگیرانه یک حرکت علمی و منطقی است که ما هم برای حرکت در این مسیر در آماده باش هستیم تا اگر مورد مشکوکی در هر نقطه استان مشاهده شد بلافاصله اقدامات پیشگیرانه و درمانی را به موقع انجام دهیم.

حبیبی گفت: گاهی اوقات در فضای مجازی مواردی مطرح می‌شود که جامعه را نگران می‌کند لذا باید شبکه‌های مجاز کنترل و رصد شوند.

او بیان کرد: باید فضای مجازی را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم اخبار غیر واقعی موجب تشویش شهروندان شود و در این میان با اطلاع رسانی بموقع و مؤثر و اصولی آمادگی مردم را بالا ببریم تا دچار این بیماری نشوند.

حبیبی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خواست ضمن ارائه توصیه‌های بهداشتی زمینه آموزش‌های تخصصی را برای همه گروه‌ها بویژه دانش آموزان مهیا کنند تا روزنه‌های آسیب بسته شود.

او گفت: اقدامات پیشگیرانه و اصولی ما در استان به هیچ وجه نباید مردم را نگران کند، زیرا ما فقط آمادگی خود را بالا می‌بریم تا بتوانیم بسرعت در صورت مشاهده ویروس با آن مقابله کنیم.

حبیبی اضافه کرد: مراکز درمانی باید آماده باشند و یک مرکز درمانی هم به صورت ویژه برای این کار پیش بینی شود تا در شرایط مشاهده احتمالی بتوان بسرعت وارد عمل شد.

او اظهار داشت: در بیماری آنفلوانزا توانستیم با مدیریت منطقی و کنترل مدارس از بروز بیماری جلوگیری کنیم و امروز هم در این مورد با تجربه گذشته امیدواریم شاهد هیچ مورد مشکوکی نباشیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یادآور شد: بهتر است واحد‌هایی صنعتی که رفت و آمد خارجی دارند کنترل و رصد شوند و اطلاعات آن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد و وضعیت دانشجویان خارجی دانشگاه بین الملل هم بررسی پزشکی شود.

او از آمادگی برپایی بیمارستان ۴۵ تختخوابی صحرایی در استان هم خبر داد و گفت: مدیریت بحران استان در آمادگی کامل است و باید تجهیز شود و پیشنهاد می‌شود مدیریت ویروس کرونا با پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی باشد.

حبیبی گفت: همچنین باید دارو و امکانات مورد نیاز و امکانات آزمایشگاهی هم پیش بینی شود و استفاده از ظرفیت سمن‌ها هم مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: برای کنترل رفتار‌های اتباع بیگانه حاضر در استان هم نیازمند برنامه ریزی و رصد کامل هستیم تا بتوانیم سلامت این افراد را کنترل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها، مبلغان دینی، طلاب و روحانیون و ائمه جمعه برای اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار