لزوم جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کرونا در دشت آزادگان

فرماندار دشت آزادگان بر انجام تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه بررسی راهکار‌های پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با این ویروس به ریاست حمید سیلاوی فرماندار و رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان برگزار شد.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در این جلسه با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین موضوع سلامت مردم است و هیچ مصلحت دیگری نسبت به این موضوع ارجحیت ندارد، گفت: باید تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا انجام شود.

او با اشاره به اینکه شهرستان دشت آزادگان شهرستان مرزی است بیان داشت: با توجه به اینکه در کشور همسایه اقدامات اساسی در خصوص انتشار نیافتن این ویروس صورت نگرفته است، اقدامات جدی برای جلوگیری از آن ضروری است.

سیلاوی اظهار کرد: کرونا ویروس در تمام دنیا در حال چرخیدن است و باید مراقبت‌های بهداشتی در مرز زمینی چذابه افزایش پیدا کند و کوچکترین علائم جدی گرفته شود و برای ارتقا و حفظ سلامت مردم تلاش کرد تا در حد توان از ورود این ویروس و انتشار آن در کشور جلوگیری بعمل آید.

حکیم عطشانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشت آزادگان به آمادگی بیمارستان و تمامی مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: پیگیری و اجرای اقدامات بهداشتی، درمانی و دارویی، اطلاع رسانی محتوای آموزشی به عموم مردم، آموزش پزشکان، تیم‌های درمانی و کارکنان بیمارستان، از اقدامات مدیریت بهداشت و درمان در این زمینه است.

او با تاکید بر آمادگی این مدیریت برای برگزاری دوره‌های آموزشی در ادارات و سازمان‌ها به ویژه آموزش و پرورش اذعان داشت: مردم نگران این ویروس نباشند، چراکه با رعایت بهداشت فردی می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد و نیز در خصوص نوع این بیماری و شباهت آن با سرماخوردگی و نشانه‌ها فرد بیماری مطالبی ارایه داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.