دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای در بیجار

فرمانده انتظامی شهرستان بیجار از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منازل مردم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ محمدصادق پیروزی فرمانده انتظامی شهرستان بیجار گفت: ۲ سارق حرفه ایی منازل مردم که در شهرستان مرتکب بیش از ۱۵ فقره سرقت شده بودند، توسط پلیس آگا‌هایی در یک عملیات ویژه پلیسی شناسایی و پس از ۲ ساعت تعقیب و گریز در محور بیجار - قروه دستگیر شدند.

او افزود: اموال سرقت شده توسط این ۲ نفر حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد اولیه شده، امّا در حال حاضر امکان بازگشت موارد سرقت شده به مالباختگان ممکن نیست، زیرا این اموال به یک مال خر در خارج استان فروخته شده و تحقیقات برای پس گرفتنه اموال مردم ادامه دارد.

فرمانده انتظامی بیجار تاکید کرد: این باند که در پوشش آژانس در شهر بیجار اقدام به شناسایی منازل خالی می‌کردند و پس از اطمینان از آن، در فرصتی مناسب و به دور از چشم دیگران وارد منازل شده و با سرقت لوازم سبک و گرانقیمت به سرعت از محل متواری می‌شدند.

او گفت: شگرد این باند ۲ نفره در آخرین سرقت که منجر به دستگیری آن‌ها شد، به علت کهولت سن ساکن منزل، در شناسایی خالی بودن دچار اشتباه می‌شوند و با ورود به محل، صاحبخانه متوجه آن‌ها شده و با سر و صدا و هوشیاری همسایه‌ها طی تماس با پلیس ۱۱۰، یکی از سارقین در محل بازداشت شد و نفر دوم هم با خودوری سواری پژو از صحنه گریخت.

فرمانده انتظامی بیجار یادآور شد: با ردیابی، عملیات تعقیب و گریز ۲ ساعته و کنترل محور‌های خروجی شهر، این فرد نیز با هوشیاری ماموران انتظامی و آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

او اظهار داشت: در اعترافات اولیه این ۲ نفر به ۱۵ فقره سرقت لب تاب، طلا، پول نقد، دوریبن دیجیتال و تبلت از منازل مردم اعتراف کرده و در ادامه تحقیقات مشخص شد در شهر‌های قروه، دهگلان و همدان هم سرقت‌های متعددی مرتکب شده‌اند.

سرهنگ پیروزی تاکید کرد: این سارقان غیربومی هستند و هر یک بیش از ۳۰ پرونده سرقت در دستگاه قضایه دارند و با قرار وثیقه اجاره، از زندان آزاد و دوباره اقدام به سرقت می‌کردند.

او افزود: پرونده این سارقان به علت حجم زیاد سرقت از شهر‌های دیگر استان، در دست تحقیقات و برسی است که پس از تکمیل پرونده و ثبت شکایت مالباختگان، به مراجع قضایی تحویل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.