۱۶ سد لرستان در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۱۶سد، ۱۰ایستگاه پمپاژ کشاورزی و ۱۴شبکه آبیاری زهکشی با مساحت ۳۷هزارو ۴۵۰ هکتار استان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت:بعد از انقلاب ۱۶ سد به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای و آب نیروی کشور در استان اجرا شده و یا در دست ساخت است که با تکمیل آنها تحول بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، تولید برق و توسعه صنعت می‌تواند در استان به وجود آید.

او با بیان اینکه تعداد ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در دست ساخت است،افزود: در حال حاضر تعداد ۱۴ شبکه آبیاری و زهکشی تحت پوشش ایستگاه‌های پمپاژ و پایاب سد‌ها به مساحت ۳۷هزارو ۴۵۰ هکتار در حال ساخت می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچگونه طرح یا پروژه آبرسانی اعم از سد، شبکه، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و حتی کانال آبرسانی در لرستان اجرا نشد و تمام طرح‌ها و پروژه‌های تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد.

رضا میرزایی گفت: اگرچه ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در حوزه آب و کشاورزی در لرستان وجود دارد که نیاز است با سرمایه‌گذاری (بخش خصوصی و دولتی) و توجه ویژه دولت بالفعل شوند، اما در مجموع کار‌های بسیار خوبی در زمینه طرح‌های آبرسانی و کشاورزی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است.

او  اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صد‌ها پروژه کوچک زودبازده در حوزه آب و کشاورزی لرستان شامل بند‌های انحرافی و کانال‌های آبرسانی، مزارع پرورش ماهی، پروژه‌های گلخانه ای، طرح‌های باغداری از محل اعتبارات و تسهیلات دولتی اجرا شده که بایستی به مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.