جاده دو بانده گردشگری سرعین- آلوارس از سال آینده احداث می‌شود

استاندار اردبیل گفت: به منظور توسعه گردشگری زمستانی و با هدف رونق دسترسی به پیست‌های اسکی جاده دوبانده گردشگری سرعین آلوارس احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان سرعین گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای این جاده گردشگری ۲۵ میلیارد ریال است و با احداث آن از سال آینده مسیر دسترسی به پیست اسکی آلوارس و پیست‌های دیگری که در حال احداث است تسهیل می‌شود.

او با تاکید به اینکه اردبیل می‌تواند به قطب گردشگری زمستانی کشور تبدیل شود، گفت: از جمله احداث سه پیست اسکی در دستور کار است و مطابق قول مساعد سرمایه گذار، عملیات احداث پیست اسکی اوجور در سال آینده به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل متذکر شد: تلاش بر این است که زیرساخت‌های گردشگری استان تقویت شده و همچنین با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاسیسات گردشگری جدیدی احداث شود.

بهنام جو اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به گردشگری استان اردبیل را یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه گردشگری محور نخست توسعه استان است، انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی در تقویت زیرساخت‌ها همکاری داشته باشند.

او با اشاره به توسعه زیرساخت‌های راه در استان گفت: از جمله ضرورت‌های جذب گردشگران بهبود راه‌ها است که در هر سه بخش راه‌های هوایی، زمینی و ریلی اقداماتی در حال انجام است.

استاندار اردبیل گفت: به عنوان مثال علاوه بر توسعه فرودگاه اردبیل و تعریف محور‌های چهارخطه، راه آهن اردبیل- میانه نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید تا سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان تسهیل شود.

بهنام جو همچنین به حضور اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اشاره کرد و افزود: این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی استان در سطح ملی و بین المللی است که لازم است تمامی دستگاه‌ها در این زمینه اقدامات موثری داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار