استاندار اردبیل:

گردشگری در شهر‌ها و روستا‌های هدف استان اردبیل رونق گرفته است

استاندار اردبیل گفت: صنعت گردشگری در شهر‌ها و روستا‌های هدف استان اردبیل با راه‌اندازی مناطق گردشگری نمونه رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌یافتگی استان است، گفت: توجه به ظرفیت‌های گردشگری از جمله راه‌اندازی چهار پیست اسکی جهت هدایت گردشگران خارجی و داخلی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

او همچنین از حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری بویژه اماکن اقامتی در استان خبر داد و بیان‌کرد: قطب‌های گردشگری از جمله سرعین در استان اردبیل باید مورد حمایت ویژه دولت در خصوص اختصاص تسهیلات قرار گیرد تا زمینه توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال بیشتر فراهم شود.

استاندار اردبیل با اشاره به طرح جامع تفصیلی مشگین‌شهر افزود: با اجرای این طرح تحول بزرگی با لحاظ کردن طرح ترافیک، گردشگری، بهداشت و سلامت ایجاد می‌شود.

بهنام جو از احداث هتل پنج ستاره در مشگین‌شهر خبر داد و گفت: طبق برنامه ساختمان این هتل سال آینده تکمیل می‌شود.

اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

دریاچه شورابیل، دریاچه نئور، جنگل فندقلو نمین، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و چشمه‌های بهشتی نیر، سرعین و مشگین‌شهر از جمله جاذبه گردشگری استان اردبیل است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار