معلم فداکاری که مدرسه می‌سازد

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: حمید محمدحسینی معلمی فداکار است که برای دانش آموزان مدرسه می‌سازد.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اگر امروزه کشور‌های توسعه‌یافته با این نام شناخته می‌شوند و دیگر کشور‌ها را با واژه‌هایی، چون جهان سومی و یا در حال توسعه خطاب می‌کنند، اگر اقتصاد و یا صنعتی قوی دارند و توانسته‌اند مسیر ترقی را به‌درستی طی کنند، همه و همه به خاطر آموزش صحیح در مدارسی مجهز و پیشرفته برای کودکانشان است.

او افزود: مدرسه مهم‌ترین مکانی است که کودکان می‌توانند در آن رشد کنند، اصول انسانی را بیاموزند و در نهایت پیشرفت کشور را حاصل کنند.

قنبری در ادامه با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی اظهار داشت: برای تحقق چنین امری نیازمند آن هستیم که تمامی کشور به مساوات از مدارس مجهز و امکانات آموزشی پیشرفته استفاده کنند تا توسعه و عدالت به‌طور همه‌جانبه در کشور توزیع شود.

این مقام مسئول با اشاره به فداکاری‌هایی که توسط معلمان عشایری صورت می‌گیرد، گفت: آموزش و پرورش عشایر خوزستان افتخار اشتغال یکهزار و ۵۰۰ معلم فداکار را دارد که برخی از آنها ۶ ماه در محل کار خود حضور دارند و اکنون در محاصر برف هستند و امکان تردد ندارند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: عبور از مسیر‌های سخت و طولانی با پای پیاده یا سوار بر چهار پا، عبور از رودخانه‌های وحشی بدون پل ارتباطی یا به وسیله گرگر، هزینه زیاد ایاب ذهاب معلمان که با هزینه شخصی خود تردد می‌کنند و در نهایت تامین هزینه‌های کتاب و نوشت افزار دانش آموزان خود از جمله دیگر فداکاری‌های معلمان عشایری است.

او تصریح کرد: در راس همه این فداکاری‌ها چیزی که همانند نگین درخشانی در میان این کار‌های خیر معلمان عشایر می‌درخشد معلمی است که خود دست به کار شده و در نقاط دور دست شهرستان لالی با هزینه شخصی مدرسه می‌سازد.

حمید قنبری با بیان اینکه رشید محمد حسینی معلم فداکار عشایری است که معمولا سعی می‌کند به نقاط دوردست برود، اذعان داشت: این معلم فداکار در سال گذشته وقتی به یکی از مدارس کانکسی می‌ رود و سرمای آن را حس می کند عزم خود را جزم کرده و در همان سال به کمک یکی از دوستان خود یک باب مدرسه در روستای تل حاجعلی ساخت.

او بیان کرد: در سال تحصیلی جاری نیز ایشان در تقسیم بندی معلمان یک مدرسه چادری را در روستای فاقد برق  انتخاب می‌کند و در همان ابتدای سال با تخریب چادر توسط باد و باران مجدد اقدام به ساخت یک باب مدرسه دیگر می‌کند که در ابتدای بهمن ماه کار ساخت آن به پایان رسید و اکنون دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند.

قنبری در پایان سخنان خود ضمن تجلیل از این معلم بزرگوار اظهار داشت: بی‌تردید کمک به کودکان جامعه تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت یک کشور خواهد داشت و اگر این کمک توسط معلم صورت گیرد تاثیری دوچندان خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.