مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: همایش هوای پاک در مرکز شبانه روزی فدک لالی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک گفت: عشایر، محیط زیست و هوای پاک همواره بهم گره خورده اند، به گونه‌ای که عشایر در محیط زیست زندگی و در هوای پاک تنفس می‌کنند.

همایش هوای پاک در لالی برگزار شد

او با اشاره به اهمیت محیط زیست و حفظ آن بیان کرد: نقش محیط زیست و هوای پاک در زندگی انسان بسیار پر رنگ است در واقع زندگی ما به محیط و هوای ما بستگی دارد و برای حفظ آن باید با محیط زیست تعامل و سازگاری داشت.

قنبری اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد و باید آموزش‌ها و حساسیت‌های لازم را در دانش آموزان ایجاد کند و وقتی دانش آموز با اصول محیط زیستی آشنا و تربیت شود مطمینا جامعه نیز تربیت و تغییر می‌کند.

همایش هوای پاک در لالی برگزار شد

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر تعامل همه ارگان‌ها تصریح کرد: مسئله محیط زیست مسئله ملی و همگانی است و در این زمینه حضور انجمن‌های مردم نهاد و سازمان‌های محیط زیستی در مدارس و آموزش معلمان و دانش آموزان می‌تواند کمک بزرگی برای تربیت نسل آشنا با اصول محیط زیست باشد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان افزود: وقتی که مسئولین و به خصوص معلمان در رفتار خود به محیط زیست اهمیت می‌دهند و نسبت به آن حساسیت دارند دانش آموز نیز به اهمیت موضوع پی خواهد برد.

همایش هوای پاک در لالی برگزار شد

او بیان داشت: دانش آموزان اکنون شخصیت‌های تشکیل دهنده جامعه فردا هستند لذا باید در متن کار و مجریان اصلی طرح‌های محیط زیستی مدارس باشد تا هم با اصول آشنا شوند و در شخصیت آن‌ها نهادینه شود و منجر به تحول در جامعه شود.

همایش هوای پاک در لالی برگزار شد

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.