سفر رئیس کمیته گردشگری تاتارستان به استان فارس

رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در جریان سفر به استان با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در شیراز دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرگی ایوانف رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان در دیدار خود با مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: شما با دارا بودن این داشته‌های فرهنگی- تاریخی خوشبخت‌ترین مردم دنیا هستید.

او بیان کرد: ما می‌خواهیم تعامل بیشتری با کشور ایران و استان فارس داشته باشیم و در این راه باید بین آژانس‌های تاتارستان و ایران تعامل دو سویه ایجاد شود.

رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان به بازدیدش از مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره و تصریح کرد: از این پس در مورد مجموعه جهانی و آثار تاریخی اطراف آن به مردم تاتارستان با اطلاع رسانی بیشتر موجب تفاهم بهتری می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری ایران و استان ادامه داد: ایران کشوری چهار فصل و استان فارس ایرانی کوچک بوده، که جنوب آن فاصله کوتاهی با دریا دارد و در بخش دیگری از استان، شهرستان سپیدان با داشتن دومین پیست اسکی بین المللی کشور واقع شده است.

او، تاکید کرد: استان فارس با دارا بودن بیشترین آثار ثبت جهانی در ایران شامل مجموعه جهانی تخت جمشید، مجموعه جهانی پاسارگاد، باغ‌های پاسارگاد و باغ ارم شیراز و ۸ اثر محور ساسانی فارس در شهرستان‌های کازرون- فیروزآباد و سروستان است.

امیری اضافه کرد: استان فارس در صنایع دستی به عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شود و دارای غنای زیادی است که هم اکنون در استان ۲ شهر آباده به عنوان شهر جهانی منبت انتخاب شد و چند روز قبل نیز شیراز به فهرست شهر‌های جهانی صنایع دستی پیوست.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به بیان ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی استان فارس پرداخت و اظهار کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی از جمله دریاچه‌های متعدد، آبشار مارگون و وجود ۳ فرودگاه بین المللی در استان می‌تواند زمینه‌های رضایت گردشگران را فراهم کند.

او، گفت: استان فارس دارای ۱۰۰ هتل و هتل آپارتمان، ۱۱۵ اقامتگاه بوم گردی و ۱۳۴ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۰ هزار تخت اقامتی و در حوزه تاریخی- فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی، گردشگری فارس در حوزه مذهبی و سلامت نیز زبانزد است.

سرگی ایوانف با اشاره به داشتن ۳ اثر ثبت جهانی یونسکو در تاتارستان بیان کرد: شهر کازان مرکز تاتارستان قدمتی هزار ساله ساله دارد و پایتخت سوم گردشگری روسیه است که روز به روز آمار گردشگران ورودی آن بیشتر می‌شود.

رئیس کمیته توسعه گردشگری جمهوری تاتارستان با بیان اینکه از طریق معرفی بیشتر آثار ثبت جهانی در دو کشور، تعامل گردشگران از این طریق بیشتر می‌شود، خواستار استفاده از تجارب ایران و استان فارس در چگونگی ثبت آثار یونسکو شد.

او، ادامه داد: در حال حاضر پرواز مستقیم تهران به کازان وجود دارد که کمتر از ۳ ساعت گردشگران و مسافران در آن جا هستند.

گفتنی است، پس از این دیدار، سرگی ایوانف از اماکن فرهنگی تاریخی شیراز شامل مجموعه زندیه، سعدیه و حافظیه بازدید کرد و در جلسه‌ای با مسئولان دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان فارس به منظور آشناسازی آن‌ها با ظرفیت جهموری تاتارستان شرکت کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار