با چین‌وچروک‌های خود خداحافظی کنید

یک متخصص پوست‌ومو گفت: کشمش نشانه‌های پیری پوست مانند چروک، خطوط تیره و لک‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

 

هدی عین‌اللهی متخصص پوست‌ومو در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره تاثیرات کشمش بر پوست و مو، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز کشمش، داشتن انرژی بالا و چربی کم است که موجب شادابی و زیبایی، سلامت پوست می‌شود.

او در ادامه افزود: برخلاف کرم‌های موضعی، کشمش می‌تواند پوست را از هرگونه آسیبی محافظت کند. کشمش حاوی فنول و آنتی اکسیدانی است که مانع آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به سلول‌های پوست، کلاژن و آلاستین می‌شود.

فواید کشمش

عین‌اللهی بیان کرد: کشمش نشانه‌های پیری پوست مانند چروک، خطوط تیره و لک‌ها را به تاخیر می‌اندازد. آنتی اکسیدان موجود در کشمش سیستم بازسازی پوست را تسریع می‌کند و از هرگونه آسیب دیدن جلوگیری می‌کند.  علاوه بر این عملکرد‌ها، کشمش می‌تواند سلول‌های پوست را دوباره جوان و از شل شدن آن جلوگیری کند.

او گفت: کشمش حتی حاوی رسوراترول (ماده‌ای بسیار مفید برای حفظ سلامت پوست) است. این ماده سلول‌های خطرناک و سمی را از خون حذف می‌کند و همچنین به بهبود تولید سلول‌های قرمز در خون کمک می‌کند.

متخصص پوست و مو تصریح کرد: سمیت خون دارای اسیدوز است و می‌تواند اسیدیته بدن را افزایش دهد، به همین دلیل می‌تواند باعث عوارضی مانند دمل، جوشدانه و پسوریازیس برای پوست فرد شود. در این بین کشمش به دلیل داشتن مقدار بالای منیزیم و پتاسیم می‌تواند اسید معده را خنثی کند.

پوست و مو

او بیان کرد: خوردن کشمش‌های سیاه به عملکرد بهتر کبد برای رفع مسمومیت کمک خواهد کرد. خروج سموم از بدن به تمیز و درخشان شدن پوست کمک می‌کنند. کشمش‌ها همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه خورشید کمک می‌کند. آمینو اسید‌ها در کشمش به بازسازی و تقویت پوست کمک می‌کنند و یک سد محافظ در برابر صدمات نور خورشید تشکیل می‌دهند. حتی می‌توانند مانع بروز سرطان در فرد شوند. آنتی اکسیدان موجود در کشمش با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و اکسیداسیون را کاهش می دهد، از تجزیه DNA پوستمان هم جلوگیری خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: فواید کشمش؛ از درمان تنگی نفس تا خرد کردن سنگ مثانه


عین اللهی گفت: کشمش حاوی ویتامین A و E بوده که به تحریک لایه‌های خارجی پوست برای ایجاد سلول‌های جدید کمک خواهد کرد. کشمش حتی می‌تواند جذب آب را برای پوست راحتر کرده و آن را جوان تر، منعطف‌تر بسازد.

خواص کشمش برای مو

متخصص پوست و مو گفت: کشمش حاوی مقدار زیادی ویتامین B، آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان است که به بهبود شرایط مو کمک خواهد کرد. کمبود آهن در بدن موجب از بین رفتن رشد مو و ریزش شدید آن می‌شود. کشمش آهن گردش خون در بدن را بهبود می‌دهد و پیاز مو را تحریک می‌کند. این امر موجب می‌شود که افراد مو‌ها سالم و قویی داشته باشند.  همین طور کشمش‌ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C بوده که می‌توانند مواد معدنی را به راحتی جذب کنند.

کشمش و فواید آن

او گفت: مصرف روزانه یک مشت کشمش رگ‌های خونی را هم تقویت می‌کند. به همین ترتیب خاصیت کشمش احساس خارش در پوست سر را کاهش می‌دهد. رسوراترول موجود در کشمش مانع از التهاب پوست سر و مرگ سلول‌ها برای جلوگیری از ریزش مو می‌شود. کشمش همچنین با ریزش مو از طریق آسیب‌های محیطی مبارزه می‌کند.

متخصص پوست و مو بیان کرد: مصرف غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند به شدت از بروز ریزش مو جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در کشمش از طریق تحریک فولیکول‌های موی سالم از آسیب‌های مو جلوگیری می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها سلول‌های سالم ضروری برای رشد مو را تحریک می‌کنند.

آنتی اکسیدان موجود در کشمش

او گفت: کشمش حاوی چندین ماده ضروری مغذی است که باعث افزایش سلامت مو می‌شود. ویتامین C موجود در کشمش بافت پیوندی مو که به عنوان کلاژن معروف است را حفظ می‌کند، این باعث رشد مو می‌شود. ویتامین E همچنین غشای سلولی را تقویت می‌کند و از جمله رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.