معافیت حق بیمه کارفرمایان خراسان شمالی با جذب ایثارگران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: کارفرمایان واحد‌های صنعتی در صورت به کارگیری ایثارگران از پنج سال معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت:کارفرمایان واحد‌های صنعتی می‌توانند از تسهیلات، تخفیف و تشویق ماده ۳۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران، بهره‌مند شوند.

وحدت افزود: برای تشویق کارفرمایان واحد‌های تولیدی به جذب ایثارگران و ایجاد اشتغال، حق بیمه سهم کارفرما برای جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد به میزان ۱۰۰ درصد و سایر مشمولان ماده ۲۹ به میزان ۵۰ درصد، حداقل به مدت ۵ سال از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

او اظهار کرد: مالیات کارفرمایان این گونه کارگاه‌ها نیز از طریق احتساب یک و نیم برابری حقوق پرداختی به ایثارگران تازه استخدام به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به مدت پنج سال کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان پرداخت یارانه حقوق و دستمزد، وام و کاهش مالیات را از دیگر موارد این بسته تشویقی عنوان کرد و گفت: مدیران واحد‌های صنعتی می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید استان ضمن اطلاع از جزئیات بسته تشویقی نسبت به اعلام نیاز و تأمین نیروی انسانی متخصص خود اقدام کنند.

به گفته وحدت کارفرمایانی که به جذب و استخدام افراد حداقل پنج سال اقدام می‌کنند تا مدت هجده ماه از هفتاد و پنج درصد یارانه حداقل حقوق و دستمزد، موضوع ماده (۴۲) قانون کار بر حسب نوع شغلی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت بهره مند می‌شوند.

خراسان شمالی ۲۷۸ واحد تولیدی در ۱۵ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.