تمدید ۱۳۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: امسال تاکنون تعداد ۱۳۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد مربوط به محصولات واحد‌های تولیدی استان تمدید شد.

تمدید ۱۳۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: نظارت بر تولید داخلی شامل ۲ بخش نظارت بر شبکه توزیع و نظارت بر واحد‌های تولید کننده کالا‌های مشمول استاندارد اجباری است.

او از بازرسی و نمونه‌برداری از خطوط تولید و شبکه توزیع به صورت تصادفی و بدون اطلاع قبلی خبر داد و افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در سال رونق تولید، همراه و همیار تولیدکنندگان است و آن‌ها را به سمت رعایت استاندارد و ارتقا و بهبود کیفیت هدایت می‌کند چرا که افزایش کیفیت می‌تواند علاوه بر رونق بازار داخل، مانعی برای ورود کالا‌های غیرضروری خارجی باشد.

مدیر کل اداره استاندارد استان همدان  با اشاره به ۸۷۱ بازرسی از واحد‌های تولیدی استان، اضافه کرد: دو هزار ۶۷۱ مورد نمونه برداری از تولیدات استان صورت گرفته و تمامی نمونه‌ها مورد آزمون قرار گرفتند که نتایج آزمون‌ها باعث صدور، تمدید، تعلیق و یا ابطال پروانه‌های کاربرد نشان استاندارد اجباری شد.

مددی ادامه داد: امسال ۱۳۳ مورد تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۳۹ مورد تعلیق، ۵۵ مورد ابطال و ۶۸ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد صورت گرفت.

مددی با تاکید بر اینکه واحد‌های تولیدی استان باید محصولات خود را مطابق با استاندارد‌های ملی مربوطه تولید کنند، گفت: به طور حتم توجه به استاندارد ضامن تأمین سلامت جامعه خواهد بود و از این نظر توجه به این مهم با حساسیت بالایی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.