بیش از ۹۶ درصد واحدهای صنفی در زنجان نشان استاندارد دارد

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در راستای اجرای طرح کنترل بازار (طاها) طی سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز صنفی این استان انجام شد که بیش از ۹۶ درصد از واحدها و محصولات دارای نشان استاندارد اجباری و کد ۱۰ رقمی بود.

صابر کاظمی سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در خصوص محصولات فاقد علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی نیز اقدامات قانونی لازم به عمل آمد.

وی اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل، با مراجعه به مراکز صنفی در سطح استان، کالاهای مختلف را به لحاظ داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی مورد بررسی قرار می دهند.

این مسوول ادامه داد: در مدت یاد شده ۲۷۹ مورد کالای ساخت داخل و ۱۷ مورد کالای وارداتی از سطح بازار نمونه برداری و برای انجام آزمون و مطابقت با استاندارد به آزمایشگاه های همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد.

وی یادآور شد: بر این اساس بیشترین فرآورده نمونه برداری شده مربوط به صنعت غذایی و کشاورزی بوده است.

سرپرست استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: هم استانی ها می توانند در راستای اطمینان از صحت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس inso.gov.ir گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.