فعالیت بیش از ۱۲۰ واحد بومگردی در استان یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بیش از ۱۲۰ واحد اقامتگاه بومگردی در سطح استان یزد فعال هستند.

فعالیت بیش از ۱۲۰ واحد بومگردی در استان یزدهما خورشیدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: در نه ماهه ابتدای امسال حدود ۳۰ اقامتگاه بومگردی به بهره برداری رسید و در حال حاضر ۱۲۵ اقامتگاه بومگردی در سطح استان فعالیت دارند.

او افزود: با افتتاح این واحد‌ها در نه ماهه ابتدای سال، ظرفیت تخت‌های اقامتی اقامتگاه‌های بومگردی استان نیز به دو هزار و ۴۳۶ تخت افزایش یافت.

خورشیدی با بیان اینکه خانه‌های بومگردی نیاز شهر‌های تاریخی مثل یزد است، اظهار داشت: با بهره برداری از این اقامتگاه‌های بومی می‌توانیم فرهنگ بومی و محلی را به درستی به گردشگرانی که در این اقامتگاه‌ها ساکن می‌شوند معرفی کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: خانه‌های بومگردی خود یک جاذبه هستند، و لذت زندگی در یک فضای بومی و متفاوت از دنیای امروز را به گردشگر منتقل می‌کند.

او ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری کاری دشوار است، اما خانه‌های بومگردی را می‌توان با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان آماده بهره برداری کرد.

شهر یزد ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی، به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و حریمی به مساحت پنج هزار هکتار است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار