برنامه ریزی برای احداث ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویژه محرومان کهگیلویه و بویراحمد هدیه دولت به مردم این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،رییس سازمان برنامه و بودجه سفر‌های استانی را فرصتی مناسب برای آگاهی مسئولان از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها بیان کرد و گفت: در این سفر برنامه ریزی برای احداث ۳ هزار و ۵۰۰ مسکن ویژه محرومان این استان را در دستور کار قرار داده ایم که پیش از این این رقم دو هزار مسکن بوده است.

محمد باقر نوبخت ادامه داد: تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان برنامه و بودجه، استانداری و بنیاد مسکن منعقد و در کمتر از یک سال این واحد‌ها که هدیه دولت است به بهره‌برداری می‌رسد.

آقای نوبخت با بیان اینکه طرح ملی جاده دهدشت به پاتاوه و اصفهان شهرستان کهگیلویه را از بن‌بست خارج می‌کند افزود: ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح اختصاص داده می‌شود ضمن اینکه مسیر گچساران_ بهبهان هم از دیگر اولویت‌ها است.

او تکمیل و ساخت سد‌ها و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی مردم این استان را از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم از طریق تهاتر و اعتبارات بانکی تا دهه فجر سال آینده طرح‌های مهم اقتصادی استان به بهره برداری برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تفکیک بودجه موزه فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد و چهارمحال و بختیاری که پیش از این به صورت مشترک دیده شده بود خبرداد و افزود: با تفکیک بودجه تکمیل موزه فرهنگی شهر یاسوج سرعت بیشتری می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای تامین دارو به ویژه برای بیماران خاص نیز در تحریم هستیم گفت: در تحریم‌های گذشته آخرین تحریم‌ها نفت در برابر غذا بود و طی دوسال اخیر نه تنها برای غذا بلکه برای دارو هم اجازه صادرات نفت از کشور را نداریم.

او با بیان اینکه با محدود شدن درآمد منابع نفتی بخشی از درآمد‌های نفت در بودجه تقلیل یافت، اضافه کرد: منابع ما ظرف ده ماهه اول سال تا اول بهمن بر اساس گزارشات خزانه از آنچه وصول شد ۱۱۷ درصد پارسال بود.

نوبخت افزود: دولت با استفاده از ظرفیت‌های موجود تمامی مطالبات کارکنان اداری را در ۱۰ ماهه اول که ۳۴ درصد بیشتر از سال قبل بود پرداخت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند نتوانیم کار عمرانی و اجرایی انجام دهیم، گفت: از ابتدای امسال ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد به طرح‌های عمرانی تخصیص داده شد که ۴۰ هزار میلیارد آن پرداخت شده است.

محمدباقر نوبخت با اشاره به خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیل در مناطق مختلف کشور و پرداخت ۱۸ هزار میلیارد آنادامه داد: ۱۱ هزار میلیارد آن از خزانه کشور تامین و مابقی توسط سیستم بانکی پرداخت شد.

نوبخت با بیان اینکه در شهریور ماه امسال تمام مطالبات گندمکاران نیز پرداخت شد اضافه کرد: در شرایط تحریم پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت شده و تنها مطالبات علوم‌پزشکی مانده که ۴۷۰ میلیارد تومان آن نیز پرداخت شده است.

او با بیان اینکه با همه این شرایط می‌پذیریم سختی‌هایی وجود دارد گفت: در حال حاضر تورم نزولی شده و به ۸ دهم درصد تقلیل پیدا کرد.

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد منابع کشور نفت است، افزود: از این چالش یک فرصت ساختیم و در آزاد راه تهران_شمال که کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

او ایجاد ۶۲ کیلومتر راه در استان البرز، ۳۲ کیلومتر آزاد راه و اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی به شبکه سراسری ریلی را از دیگر اقدامات انجام شده دولت در شرایط تحریم عنوان کرد.

نوبخت ادامه داد: با سرعت بندر چابهار را به زاهدان متصل می‌کنیم و ۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن جدید نیز ایجاد می‌شود.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
خدا کنه زودتر