صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران خبر داد.

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران

سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت:در ۱۰ ماه سالجاری در استان ایلام یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون کیلوگرم کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار از استان صادر شده که نسب به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: مهمترین اقلام صادراتی استان ایلام شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

شریفی اضافه کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور راهکاری برای کم کردن فاصله مناطق محروم از برخوردار است تا با کمک آن زمینه‌های اشتغال را در این مناطق فراهم آورد.

او ادامه داد: هر چه صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کند فرصت حضور در بازار‌های جهانی هم گسترده‌تر خواهد شد که نتیجه اساسی این امر هم شکوفایی اقتصاد کشور و استفاده از درآمد‌های آن است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.