یکی از بناهای تاریخی بوشهر به بازارچه صنایع دستی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: یکی از بنا‌های ارزشمند بافت تاریخی شهر بوشهر برای ایجاد بازارچه دائمی و کارگاه آموزشی صنایع دستی مرمت خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد حسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر  بیان کرد: یکی از بنا‌های تاریخی شهر بوشهر واقع در گذر گردشگری رفیعی_ رشیدی برای برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی مرمت و احیا خواهد شد.

او ادامه داد: اکنون کارگا‌ه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های صنایع دستی در برخی از بنا‌ها برپا شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر همچنین از برپایی ۲۸ بازارچه صنایع دستی در استان از اسفند ۹۸ تا پایان تعطیلات نوروز ۹۹ خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاران این بازارچه در مکان‌های مناسب، پرتردد، مراکز گردشگری و محوطه‌های تاریخی برابر ضوابط بر پا خواهد شد.

ارسطوزاده با تاکید بر عرضه محصولات فاخر صنایع دستی در این بازارچه‌ها گفت: ضوابط عرضه محصولات صنایع دستی در بازارچه‌ها به استانداری، شهرداران، فرماندار‌ها و دهیاران ابلاغ شده است و محصولات ارائه شده در این بازارچه‌ها طبق ضوابط به تایید این اداره کل و معاونت صنایع دستی خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.