آموزش تولید محور و اشتغال روستایی از اولویت‌های معاونت صنایع دستی استان بوشهر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: آموزش تولید محور و اشتغال روستایی از اولویت‌های این معاونت است.

آموزش تولید محور و اشتغال روستایی از اولویت‌های معاونت صنایع دستی استان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۷ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی در قالب وام‌های پشتیبان و مستقل با تشکیل ۷۹ پرونده و ارجاع به بانک تصویب شده است که به صورت مستقیم باعث ایجاد شغل برای ۱۶۰ خواهد شد.

او افزود: در زمینه اشتغال روستایی هم از ابتدای امسال تا پایان آذر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، ۱۳ نفر به صورت کارگاهی و خویش فرمایی در حوزه صنایع دستی مشغول به کار شده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، به کسب ۱۷ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در امسال اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه آموزش بر اساس اولویت بندی و نیاز سنجی استان اقدام می‌کنیم که از فروردین امسال تاکنون ۲۲۵ نفر دوره‌های آموزشی را در رشته‌های صنایع دستی دریایی، حصیر بافی، سراجی سنتی و گلیم بافی گذرانده‌اند و از این تعداد، ۱۰۱ نفر در روستا‌ها بوده است.

رحیمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی گفت: بیش از هفت نمایشگاه‌ ملی و استانی تا پایان آذر برگزار شده و صنعتگران دستی استان افزون بر این نمایشگاه‌ها در نمایشگاه‌های بین المللی نیز حضور یافته‌اند که منجر به معرفی بهتر تولیدات صنایع دستی استان شده است.

او، دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی بوشهر، نمایشگاه روز ملی خلیج فارس در وزارت میراث فرهنگی، نمایشگاه صنایع دستی نوروزگاهی در شهرستان‌های مختلف و روز جهانی صنایع دستی از جمله نمایشگاه‌های برگزار شده تا کنون عنوان کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر با اشاره به صادرات صنایع دستی استان به ارزش ۹۱۰ هزار دلار گفت: عمده تولیدات صادراتی استان، خوس دوزی (بافتن الیافی در رنگ‌های مختلف و سپس وصل کردن آنها بر روی لباس‌های زنانه) با مهر اصالت و عبای روستای بحیری بوده که این روستا امسال به عنوان روستای ملی عبا بافی معرفی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.