طرح ایران مهارت در ۸۰ درصد مدارس استان بوشهر اجرا شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طرح ایران مهارت تا کنون در ۸۰ درصد مدارس استان بوشهر اجرا شده است که پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز این مهارت‌ها را فرا گرفته اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی بیان کرد: در کشور ۵۰۰ مهارت برای آموزش و پرورش مصوب شده که سهم استان بوشهر ۲۵۰ مهارت بوده و امسال بیشتر مهارت‌های ارائه شده در حوزه صنایع دستی و فناوری اطلاعات است.

او افزود: رشته‌های آموزشی طرح ایران مهارت در استان بوشهر شامل صنایع دستی، فناوری اطلاعات، هنر‌های تجسمی، بهداشت و ایمنی، فرش، معماری، صنایع پوشاک، صنایع غذایی و خدمات تغذیه‌ای می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه این طرح در ۱۷ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در استان بوشهر اجرا می‌شود، ادامه داد: برای دانش آموزان ۶۰ ساعت مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده که با ادامه آموزش‌های تکمیلی گواهینامه فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت کنند.

دراهکی گفت: این طرح بر مبنای سند تحول بنیادین توسعه آموزش‌های مهارتی و با هدف افزایش مهارت، توانایی و شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان و براساس تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مدارس دوره متوسطه اول اجرا می‌شود.

او تاکید کرد: در این طرح دانش‌آموزان در کنار درس‌های کار و فناوری و هنر با مهارت‌های عملی این حوزه‌ها نیز آشنا می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: اجرای این طرح موجب نهادینه سازی مهارت‌ها، شفاف‌سازی منزلت مشاغل و ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان شده‌است.

دراهکی ادامه داد: آموزش مهارت‌های فنی و اجتماعی، افزایش آگاهی دانش‌آموزان در رابطه با مشاغل و بازار کار آن‌ها و کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان درهنگام انتخاب رشته‌های دانشگاهی از جمله هدف‌های اجرای طرح ایران مهارت است.

او گفت: اجرای مطلوب این طرح بتواند در زمینه کشف، شناخت و رشد توانایی‌های دانش آموزان و در نهایت پرورش نیرو‌های تخصصی مورد نیاز جامعه امروز مفید باشد.

انتهای پیام/ک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.