سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برمبنای سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق قانون سنجش پذیرش دانشجو در سال پنجم اجرای این برنامه یعنی از سال ۹۷، ۸۵ درصد ظرفیت رشته محل‌های دانشگاهی برمبنای سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول عمادی در آیین تجلیل از برترین‌های چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی در بوشهر گفت: آیین نامه اجرایی قانون سنجش پذیرش دانشجو در شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب رسیده و ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در بهمن برمبنای سوابق تحصیلی و بدون آزمون کنکور تکمیل خواهد شد.

وی معتقد است: با اجرای این برنامه رقابت منفی ناشی از کنکور در کشور کاهش می‌یابد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: البته برای بعضی از رشته محل‌های خاص که تعداد داوطلبان از ظرفیت موجود خیلی بالاتر است ،کنکور برگزارمی شود.

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برمبنای سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود

عمادی بیان کرد: همچنین در هر رشته محلی که تعداد داوطلبان دانشگاه‌های دولتی کمتر از چهار برابر ظرفیت باشد و در دانشگاه‌های غیردولتی که تعداد داوطلبان نسبت به ظرفیت هفت برابر باشد پذیرش برمبنای سابقه تحصیلی صورت می‌گیرد.

وی گفت: براساس برنامه ششم توسعه هدف گذاری امسال برای پذیرش هنرجو در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش ۳۸ درصد است که در سالجاری ۳۷ درصد اجرا و تنها یک درصد از برنامه عقب هستیم.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از برنامه‌های این وزارت، برون سپاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش است براین اساس هنرجویان مهارت‌های خود را در کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌ها و موسسه‌ها فرا می‌گیرند.

عمادی گفت: اکنون در ۶ استان کشور دفتر همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی راه‌اندازی شده و تلاش می‌شود این برنامه تا پایان سال در همه استان‌ها اجرا شود.

وی  در ادامه یادآور شد: مهمترین برنامه برای دانش آموزان شاخه نظری کیفیت بخشی آموزش در این شاخه است به نحوی که متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها با کیفیت مطلوبی انجام شود.

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برمبنای سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: مهمترین رویکرد آموزش متوسطه مهارت آموزی دانش آموزان شاخه نظری متوسطه اول و دوم در قالب طرح ایران مهارت است.

عمادی یادآور شد: در همین زمینه پارسال طرح ایران مهارت برای ۱۰ درصد مدرسه‌های هشت استان کشور اجرا و امسال این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: با برون سپاری آموزش‌ها در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تجهیز هنرستان‌ها با هدف ارتقای کیفیت آموزش انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی ۴۳ هزار و ۹۰۲ دانش آموز این استان در مرحله آموزشگاهی باهم رقابت کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۵ نفر در مرحله منطقه‌ای پذیرفته شدند.

۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برمبنای سوابق تحصیلی تکمیل می‌شود

ناصر کرمی افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۲۱ دانش آموز به مرحله استانی و در نهایت ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: ۹ نفر از دانش آموزان اعزامی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی در ۶ رشته موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: دانش آموزان استان در محور پژوهش، بازارچه و دست سازه رتبه اول، محور ادبیات فارسی رتبه دوم و در محور‌های مسابقه‌های آزمایشگاهی و زبان انگلیسی رتبه سوم را در سطح کشور کسب کردند.

انتهای پیام/ک

قدردانی از دانش آموزان برتر جشنواره خوارزمی در بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.