بهره برداری ۱۰ پروژه آب و برق در خوزستان

رئیس سازمان آب و برق خوزستان از بهره برداری هم‌زمان ۱۰ پروژه آب و برق در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ایزدجو رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجموعه وزارت نیرو برای خدمت‌رسانی در تلاش است که در قالب پویش هر هفته الف ب ایران که اکنون در پانزدهمین هفته آن قرار داریم ۲۲۷ طرح در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برساند.

او بیان داشت: تعداد ۱۰پ روژه که ۵ پروژه آن در حوزه «آب» و ۵ پروژه در زمینه‌های «برق» هستند، امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

ایزدجو با اشاره به اینکه ۵ پروژه‌ای که در زمینهٔ «آب» هستند بالغ‌بر ۴۵۷ میلیارد تومان است افزود: با افتتاح آن‌ها آب تنظیم شده حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه‌های مارون و جراحی تأمین خواهد شد و آب شرب پایدار و بهداشتی به میزان ۲۰۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت معادل ۳۸۲ هزار نفر تأمین می‌شود.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: خط انتقال غدیر به تصفیه‌خانه شادگان ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای حدود ۱۰۶ هزار نفر شهری و ۱۱۵ هزار نفر روستایی تأمین می‌شود و با توجه به مشکلاتی که در شادگان در خصوص کیفیت آب پیش آمده و به دلیل اینکه آن کافی مقابله با پس‌زدگی آب‌شور خلیج‌فارس وجود نداشت و همچنین از نظر کمی و کیفی شهر با مشکل روبه‌رو شده بود، یک خط لوله هزار میلی‌متری بود که به دلیل فرسودگی زیاد مشکلاتی ایجاد می‌شد و خط لوله هزار و۳۰۰ میلی‌متری فولادی که انجام می‌شد تأمین این آب از طریق سد غدیر محقق شد.

این مقام مسئول گفت: سد تنظیمی آریو برزن در شمال شهر بهبهان حدود ۷۶۳ میلیون مترمکعب آب را برای طرح‌های شبکه آبیاری پایین دست سد مارون را تأمین می‌کند که در سال ۹۷ آبگیری آزمایشی این طرح انجام شد و امروز افتتاح کامل و به بهره‌برداری می‌رسد.

او اظهار داشت: افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهر رفیع که آب مورد نیاز این شهر و روستا‌های آن به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز را تأمین می‌کند، این آب نیز از طرح «غدیر» است همچنین توسعه تصفیه‌خانه بزرگ بهبهان را داریم و پروژه پنجم نیز آب‌رسانی به ۲۲ روستای بخش‌های باوی و رامشیر است که عملیات اجرایی آن را حوزه آب و فاضلاب روستایی انجام داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.