ثبت نام وام‌های دانشجویی نیم سال دوم تحصیلی ۹۹ آغاز شد

صندوق رفاه دانشجویی مبالغ و زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی نیم سال تحصیلی ۹۸-۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق رفاه دانشجویان جدول ۲۰ نوع وام‌های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۹ را طی بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

ثبت‌نام وام‌های ضروری، مسکن، تحصیلی، ودیعه مسکن، زیارت، استعداد درخشان، ازدواج، ضروری مبتکر، شهریه دانشگاه دولتی و پیام نور، ضروری ویژه دکتری، ضروری روشندل، تحصیلی ویژه دکتری، و وام شهریه دانشگاه آزاد، حوادث غیر مترقبه، تحصیلی دانش هسته ای، ضروری دانش هسته ای، مسکن دانش هسته ای، غیرانتفاعی و علمی کاربردی از امروز سه شنبه پانزدهم بهمن ۹۸ آغاز شد و تا پایان نیم سال تحصیلی فعال است.

در این ابلاغیه آمده است: به منظور تسریع در پرداخت و بهره مندی دانشجویان مستعد کم بضاعت غیرشاغل و غیر بورسیه به استناد ماده ۱۲ اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان ترتیبی اتخاذ شود که اطلاعات متقاضیان و ارسال لیست‌های وام در بازه زمانی تعیین شده به صندوق رفاه برسد.

اولویت پرداخت وام با افرادی است که فرآیند ثبت یا تایید را زودتر سپری کرده باشند. پرداخت وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم تا پایان اسفند به دانشگاه‌هایی خواهد بود که اطلاعات خود را حداکثر تا ۱۰ اسفند به صندوق رفاه ارسال کنند. براساس این اطلاعات این دانشگاه‌ها در اولویت پرداخت وام قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ از فردا آغاز می‌شود


سامانه دانشجویی برای ثبت تقاضای دانشجویان از امروز( سه شنبه، ۱۵ بهمن) تا پایان نیم سال تحصیلی فعال است. ضروری است کلیه متقاضیان نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه اقدام کنند. با توجه به ضرورت اعتبارسنجی اطلاعات هویتی دانشجویان متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق رفاه دانشگاه‌ها باید قید فوریت را در سامانه آموزشی خود داشته باشند. در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجویان در سامانه فاز دو ضروری است و مشخصات ضامن نیز باید در سامانه ثبت شود.

کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در صورت داشتن اعتبار مازاد وام شهریه پس از دریافت وام توسط دانشجویان غیرشاغل می‌توانند صرفا در قالب اعتبار تخصیص یافته درخواست دانشجویان خود را مدیریت کنند. در این بخشنامه تاکید شده است که اولویت پرداخت هر گونه وام و تسهیلات طبق مصوبات آئین نامه صندوق رفاه و تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۸ و ۹۹ با دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

در زمان ثبت اطلاعات سند تعهد در پرونده دانشجو در سامانه فاز ۲ ضروری است مشخصات زمان از سامانه ثبت احوال نیز استعلام شود و ترتیبی اتخاذ شود که تصاویر اسناد و تعهد فاقد کیفیت ناخوانا را نیز به روز رسانی کنند.

برای مشاهده مبالغ این وام ها اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار