به مناسبت دهه مبارک فجر؛

آغاز بازسازی کتابخانه عمومی «شهید آیت الله دستغیب»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از شروع عملیات بازسازی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله منوچهری ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به تشریح برنامه‌های این مجموعه در دهه مبارک فجر پرداخت و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان همگام با مردم شریف فارس دهه مبارک فجر، این ایام تاریخ ساز ایران اسلامی را به بهترین شکل گرامی خواهند داشت.

او از آغاز بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: با انتشار فراخوان مناقصه برای این پروژه، پیمانکار بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز تعیین و قرارداد این کار بسته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس افزود: جزئیات بازسازی این کتابخانه روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشستی با حضور مسئولان استانی و شهرستان شیراز اعلام و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

منوچهری بازسازی کتابخانه‌های عمومی شهید دستغیب را از پروژه‌های مهم این مجموعه دانست و گفت: ارزش و اعتبار کتابخانه عمومی شهید دستغیب، او را به نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی شهر شیراز و استان فارس تبدیل کرده است؛ بازسازی این کار از نظر معنوی اهمیت بسیاری برای این مجموعه و مردم شیراز دارد.

او اضافه کرد: علاوه بر این هزینه بازسازی این کتابخانه نیز بیش از سی میلیارد ریال برآورد شده است که تامین اولیه این اعتبار و برنامه ریزی برای جذب مابقی اعتبارات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تصریح کرد: تلاش می‌کنیم عملیات بازسازی این کتابخانه هرچه سریعتر انجام و پایان پذیرد تا این میراث فرهنگی شهر شیراز همچون گذشته خدمات کتابخانه‌ای را به مردم ارائه دهد.

منوچهری همچنین از اتمام عملیات به سازی و تجهیزکتابخانه عمومی «زکریای رازی» خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی زکریایی رازی روستای بابایی اقلید از جمله کتابخانه‌هایی است در سال جاری عملیات به سازی و تجهیز آن انجام شده است. تعمیرات این کتابخانه با اعتبار هشتصد و پنجاه میلیون ریال و به مدت چهار ماه انجام شد و در دهه مبارک فجر بازگشایی خواهد شد.

اجرای دومین مرحله طرح سفیر کتاب در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح سفیر کتاب در دهه مبارک فجر آغاز می‌شود، گفت: در این مرحله که با همکاری معاون ستاد آموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس انجام می‌شود، طرح سفیر کتاب در مراکز سوادآموزی فارس اجرا خواهد شد. او خاطرنشان کرد: این نشست روز پنج شنبه ۱۷ بهمن با حضور سفیران کتاب برگزار خواهد شد.

منوچهری نشست «رونمایی کتاب» را برنامه دیگر این مجموعه در دهه مبارک فجر برشمرد و عنوان کرد: آیین نقد و رونمایی کتاب «بهمن ۶۵» اثر سندی مومنی امروز (سه شنبه ۱۵ بهمن) با حضور نویسنده و دوستداران کتاب به میزبانی سالن کتابدار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس برگزار خواهد شد.

اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به برنامه ریزی گسترده کتابخانه‌های عمومی برای گرامیداشت ایام فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها و بخش‌ها با موضوع دهه مبارک فجر برگزار شده است، همچنین ۲۴۱ کتابخانه عمومی در استان نیز به صورت یکپارچه، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی را با با موضوع انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) برنامه ریزی کرده اند.

او با تصریح اینکه در این ایام بیش از پانصد ویژه برنامه در شهرستان‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود، گفت: جمع خوانی، قصه گویی، نقد ورونمایی، معرفی کتاب، نمایشگاه عکس، کتاب، نشست کتابخوان کتابخانه ای، مدرسه‌ای و تخصصی، بازدید مدارس، زنگ انقلاب، روایتگری انقلاب، آذین بندی کتابخانه ها، جشن انقلاب ویژه کودکان، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب، غبارروبی مزار شهدای انقلاب؛ مسابقه نقاشی، روزنامه دیواری، خاطره نویسی، مسابقه مشاعره ویژه نوجوانان از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در این ایام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار