خراسان رضوی، قطب گردشگری مذهبی ایران

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: مشهد به لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه زیارت و گردشگری برخوردار است.

خراسان رضوی، قطب گردشگری مذهبی ایرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری این استان به منظور افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و رشد ماندگاری زائر و گردشگر پرداخت می شود.

او ادامه داد: بر همین اساس حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران گردشگری و معرفی آنان برای دریافت تسهیلات از نظام بانکی دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است.

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم‌ اینک در چارچوب ارائه پنج هزار میلیارد تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، همه متقاضیان درخراسان رضوی به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و در مسیر روند دریافت آن قرار گرفته‌اند.

 دیناری افزود: این اقدام به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران گردشگری صورت گرفته لذا امید است به رشد هرچه بیشتر کیفیت و کمیت خدمات گردشگری در خراسان رضوی بیانجامد.

او با بیان اینکه خراسان رضوی قطب گردشگری مذهبی در ایران است، تصریح کرد: مشهد به لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت  علی بن موسی‌الرضا (ع) از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه زیارت و گردشگری برخوردار است.
 
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حجم تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها در بخش گردشگری خراسان رضوی از ابتدای امسال به میزان پنج درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

خراسان رضوی به عنوان مقصد نیمی از گردشگران خارجی ورودی به ایران، سالانه میزبان حدود ۳۵ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط کشور و جهان است. مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان با افزون بر ۲۵۰ هزار نفر گنجایش اقامت گردشگری موقت و دائم مقصد اصلی این جمعیت است. بر این اساس هزار و ۶۲۲ واحد اقامتی رسمی با گنجایش افزون بر ۱۰۰ هزار تخت برای پذیرایی از زائران و گردشگران در خراسان رضوی و به طور عمده در مشهد دایر است.

تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی فرهنگی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند، این تعداد اثر که از سال ۱۳۱۰ تاکنون ثبت و دارای شماره ملی شده اند شامل ۹۳۰ بنای تاریخی، ۴۷۱ تپه و محوطه تاریخی، ۵۸ مورد میراث معنوی، ۲۸ مکان رویداد انقلاب اسلامی، چهار اثر طبیعی و دو اثر منقول است. خراسان رضوی همچنین حدود ۱۰ هزار محوطه، بنا و اثر دارای ارزش تاریخی دارد.

خراسان رضوی همچنین با ۹۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است. ۱۴ موزه و ۲۲ مکان تاریخی و فرهنگی نیز در سطح این استان زیر نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارند.
 
انتهای پیام//ز.گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار