رئیس دانشگاه پیام نور خبر داد:

تخصیص وام با کارمزد ۱.۴ درصد به تمام دانشجویان

زمانی از اختصاص وام با کارمزد ۱.۴ درصد به تمام دانشجویان برای پرداخت شهریه خبر داد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،شصت و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دانشگاه پیام نور امروز (چهارشنبه، ۱۶ بهمن) با حضور صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مسئولان و صاحب نظران آموزش عالی کشور در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در آیین افتتاحیه این نشست با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است، گفت: این دانشگاه هم اکنون با ۴ هزار عضو هیئت علمی، ۴۵۰ هزار دانشجوی فعال در مقاطع و رشته‌های مختلف در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کند.

او افزود: از ۴۵۰ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور، ۶ هزار دانشجو در مراکز بین‌الملل و ۱۲ هزار نفر نیز از دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور، از فعالیت ۹۸۵ انجمن علمی، ۳۱۵ نشریه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد.

زمانی با عنوان اینکه ۲۸۰ مخترع در خانواده دانشگاه پیام نور ۹۳۰ اختراع را به ثبت رسانده‌اند، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور افتخارات بسیاری را در المپیاد‌های علمی، فناوری نانو، مسابقات acm و میادین ورزشی کسب کرده است.

او افزود: ۱۶۵۰ کانون فرهنگی هنری، ۲۹۵ کانون هلال احمر دانشجویی و ۲۱۰ مرکز مشاوره دانشجویی در دانشگاه پیام نور سراسر کشور فعال هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور به اقدامات مهم دانشگاه برای مهارت‌آموزی و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: بستر کارآموزی برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه پیام نور و کارآفرینی برای دانش‌آموختگان در دو برنامه مستقل و با هدف اشتغالزایی و تضمین شغل آینده جوانان فراهم شده است.

زمانی افزود: دفاتر کانون عالی کارفرمایان که تمامی صنوف کشور را پوشش‌دهی می‌کنند، هم اکنون در ۳۱ مرکز دانشگاه پیام نور در استان‌ها فعال است و هر دانشجو بر اساس رشته و یا علاقه خود می‌تواند دوره کارآموزی را در صنف مربوطه گذرانده و تخصص لازم را کسب کند.

رئیس دانشگاه پیام نور تفاهم نامه این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی را بستر بسیاری مناسبی برای دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور و همچنین دیگر دانشگاه‌ها دانست و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بر اساس پتانسیل و روند اشتغال‌زایی هر منطقه، دوره‌هایی را با همکاری مدیران کل توسعه روستایی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی برگزار می‌کند و دانش‌آموختگان پس از اخذ گواهی می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیونی باکارمزد ۶ درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.

او از برنامه دانشگاه پیام نور برای توسعه این دوره‌ها در سراسر کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر دوره‌های کارآفرینی در ۷ استان به صورت پایلوت آغاز شده و برنامه این است که پس از تحلیل روند برگزاری دوره‌ها بتوانیم در سال آینده آن را در سراسر کشور گسترش دهیم.

سهم وام صندوق رفاه دانشجویی دانشجویان پیام نور افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه پیام نور از اختصاص وام با کارمزد ۱.۴ درصد به کلیه دانشجویان برای پرداخت شهریه خبر داد و گفت: بخشی از هزینه تحصیل در دانشگاه پیام نور در قالب شهریه از دانشجویان اخذ می‌شود و دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه که اغلب از قشر متوسط و محروم هستند، شرایطی را فراهم کرده که برای پرداخت شهریه دغدغه‌ای نداشته باشند.

زمانی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که دانشگاه پیام نور با بانک‌های مختلف امضا کرده است، کل شهریه دانشجویان با یکبار مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: سهم وام صندوق رفاه دانشجویی نیز برای دانشجویان دانشگاه پیام نور افزایش یافته و بنیاد علوی نیز در مناطق محروم، سیل‌زده و زلزله‌زده در کنار دانشگاه قرار گرفت و با پرداخت تسهیلات دغدغه شهریه دانشجویان رفع شد.

مدیریت فضای دانشگاه ها در تجمعات اخیر قابل تقدیر است

در ادامه صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام خمینی (ره) گفت: با وجود همه مشکلات و فراز و نشیب‌های این نیمسال، فضای دانشگاه‌ها چه در حوادث آبان و چه رویداد‌های دی  ماه و شهادت سردار رشید و آگاه و مردمی نظام، به خوبی مدیریت شد.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به لطمه‌ای که شهادت سردار سلیمانی بر مردم وارد کرد، گفت: شهادت سردار سلیمانی اگرچه لطمه سختی برای مردم بود، ولی از جهت بروز و تجلی وحدت و همدلی در تشییع باشکوه پیکر او و نیز زمینه‌سازی برای خیزش‌های جدید و مداوم مردمی در کشور‌های اسلامی برکات ارزشمندی داشت.

معاون وزیر ادامه داد: حوادث پس از آن، جان باختن عده‌ای از هموطنان در کرمان و بالاخره حادثه تأسف انگیز سقوط هواپیما و از دست دادن تعدادی از عزیزان نخبه و دانش آموختگان دانشگاهی، دی ماه تلخی را برای ما رقم زد.

او با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه‌ها در مدیریت تجمع‌های پس از حادثه سقوط هواپیما بیان کرد: مدیریت فضای دانشگاه‌ها در تجمع‌های پس از حادثه سقوط هواپیما توسط همکاران، رؤسا و معاونین دانشجویی و فرهنگی قابل تقدیر است. برگزاری منظم امتحانات و تلاش برای ممانعت از گره خوردن اعتراضات داخل دانشگاه با برخی عناصر هنجارشکن بیرون دانشگاه‌ها از جمله سیاست‌های موفقی بود که همکاران با هماهنگی با سایر نهاد‌ها به اجرا گذاشتند.

صدیقی در مروری که بر فعالیت‌ها و آنچه در نیمسال دوم تحصیلی و عملکرد‌های کلی سازمان داشت، بیان کرد: بهره‌گیری از سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) و رفع نواقص آن، پیگیری طرح تشکیل سازمان در استان‌ها و برخی دانشگاه‌ها، تلاش برای جذب منابع مالی در حوزه تغذیه و تداوم آن، ابلاغ دستورالعمل تجهیز و راه‌اندازی رستوران‌های مکمل، ابلاغ شیوه‌نامه انضباطی جدید، توسعه جذب دانشجویان خارجی با استقبال بیشتر دانشگاه‌ها و تسهیل در آن‌ها از هدف ۱.۸ درصد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل تا پایان برنامه ششم کشور، آماده شدن آیین نامه‌های کمیسیون‌های موارد خاص دانشگاهی و استانی با هدف تفویض اختیار بیشتر، افزایش اعتبارات پیش‌بینی شده برای وام‌های دانشجویی از ۳۶۶ میلیارد تومان سال ۹۷ به حدود ۵۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۸، پیش‌بینی طرح آمایش خدمات دانشجویی توسط صندوق رفاه دانشجویان، حرکت وسیع و پرشتاب در افزایش سرانه فضا‌های ورزش دانشجویان و رسیدن به سرانه بیش از ۲ متر مربع، افزایش پروژه‌های زمین چمن مصنوعی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ۶۷ پروژه، افتتاح ۲۷ پروژه چمن مصنوعی و کفپوش فضای روباز تا مایان دهه فجر امسال، بهره برداری ۲۶ پروژه کفپوش فضای روباز، ارتقا ۷۰ درصدی مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی که کار پایش و ارائه مشاور ورزشی به دانشجویان را دنبال می‌کند.
 
او افزود: پیگیری برنامه‌های مراکز مشاور دانشجویی دانشگاه‌ها در سطح وسیع، افزایش تعداد کانون‌های دانشجویی مراکز مشاوره، برگزاری گردهمایی سراسری کانون‌های همیار در هفته جاری، تلاش‌های همکاران در حوزه اداره کل دانشجویان داخل از جمله تعیین مدارک تحصیلی، موارد خاص، شورای مرکزی انضباطی، نقل و انتقال، تلاش‌های همکاران در حوزه اداره کل شاهد و ایثارگر، پیگیری امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، (کنترل وضعیت آموزشی آنان)، نقل و انتقال‌های ضروری، و ... از جمله اقدامات سازمان در این زمینه است.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره برنامه‌های پیش روی سازمان بیان کرد: استمرار و توسعه برنامه تجهیز و راه‌اندازی رستوران‌های مکمل، اجرایی کردن طرح آمایش خدمات دانشجویی، توسعه فضا‌های ورزشی به ویژه از طریق پروژه‌های زودبازده، برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان در تابستان سال آینده در دانشگاه گیلان با حضور ۷ هزار دانشجوی دختر و پسر، آمادگی برای اصلاح و تکمیل شیوه‌نامه‌ی انضباطی پس از جمع‌بندی‌ها، ارسال دستورالعمل‌ها برای شورا‌های انضباطی دانشگاه‌ها جهت وحدت رویه و اجرای صحیح آیین نامه و شیوه‌نامه، بهره‌گیری بیشتر از امکانات قانونی برای ساخت خوابگاه‌های جدید با استفاده از منابع بانکی و جلب کمک بخش خصوصی و خیّرین، تداوم حمایت‌های مالی در حد امکان به ویژه در حوزه تغذیه، اجرای موج چهارم طرح سیمای زندگی دانشجویان در بهمن و اسفند ۹۸، تأکید بر برگزاری قانونمند انتخابات شورا‌های صنفی، تکمیل و رفع برخی محدودیت‌های سامانه سجاد و تنظیم و ارسال دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی از اقداماتی است که سازمان در دستور کار خود دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من قشر ضعیفم اما ضامن ندارم باید چیکار کنم ؟؟؟
آخرین اخبار