کاهش ۲۵ درصدی فروش کنسول PS4 در سال گذشته

شرکت سونی با انتشار گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که فروش کنسول PS4 در سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۲۵ درصدی فروش کنسول PS4به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نسل فعلی کنسول‌ها روز‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کنند و با عرضه نسل بعدی کنسول‌ها، دو کنسول PS4 و Xbox One به فراموشی سپرده خواهند شد. سال ۲۰۲۰ یکی از برترین سال‌ها برای گیمر‌ها خواهد بود چرا که علاوه بر عرضه عناوین پرطرفدار بسیار زیاد، قرار است شرکت‌های سونی و مایکروسافت از نسل جدید کنسول‌های خود پرده برداری کنند و این کنسول‌ها را جایگزین نسل فعلی کنند. طبیعتا از زمان اعلام خبر عرضه نسل جدید کنسول‌ها، فروش نسل فعلی پایین آمده است و گیمر‌ها ترجیح می‌دهند به جای خرید این نسل از کنسول بازی، اندکی صبر کرده و نسل بعدی کنسول‌ها را خریداری کنند.

به تازگی شرکت سونی گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کرده که بر اساس این گزارش مالی ظاهرا شرکت سونی افت فروش بسیار بالایی نسبت به گذشته داشته است؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سونی، این شرکت در بخش فروش سخت افزار و نرم افزار حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. اما در بخش فروش کنسول PS4، ظاهرا سونی نسبت به سال گذشته خود حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و علت آن هم چیزی جز خبر عرضه نسل بعدی کنسول‌ها نیست.

کاهش ۲۵ درصدی فروش کنسول PS4

بالاترین آمار فروش کنسول PS4 به سال ۲۰۱۶ باز می‌گردد و این کنسول در سال ۲۰۱۶ حدودو ۹.۷ میلیون دستگاه در جهان فروخت. با این حال ظاهرا سونی از این افت فروش اصلا ناراحت نیست چرا که در سال گذشته حدود ۱۴.۷ میلیون دستگاه در جهان فروخته و فروش کل این کنسول از زمان عرضه آن تاکنون به ۱۰۸.۹ میلیون دستگاه رسیده است.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مقرون به صرفه‌ترین رایانه گیمینگ موجود در بازار


با این حال رفته رفته انتظار می‌‍رود فروش این کنسول همچنان کاهش پیدا کند و گیمر‌ها پس از معرفی کنسول PS5، به سمت این کنسول جدید بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار