سخنگوی عبدالله: ترکیب هیات مذاکره کننده با طالبان را نمی پذیریم

سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان گفت: هیات مذاکره کننده با طالبان که از سوی رئیس جمهور تعیین شده است را نمی پذیریم.

سخنگوی عبدالله: ترکیب هیات مذاکره کننده با طالبان را نمی پذیریمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان گفت: هیات مذاکره کننده با طالبان که از سوی رئیس جمهور تعیین شده است را نمی پذیریم.

وی اظهار داشت: این هیات بدون مشورت با احزاب و جریان‌های سیاسی ایجاد شده است.

سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان  تاکید کرد: هیات ایجاد شده از سوی ریاست جمهوری پذیرفتنی نیست و این هیات باید در مشورت با احزاب و جریان‌های سیاسی ایجاد شود.

مجیب الرحمن رحیمی اضافه کرد: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در دیدار با رئیس اجرائی خواستار ایجاد یک هیات فراگیر و ملی برای مذاکرات بین الافغانی شده است.

وی تصریح کرد: «هم تاکید خلیلزاد روی تشکیل یک هیات فراگیر بود و هم تاکید تمام دوست‌های بین‌المللی ما به شمول نمایندگی سازمان ملل این بوده است که باید یک تیم ملی و همه شمول ایجاد شود.»

پیش از این وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که لیست هیات مذاکره کننده با طالبان از پنج ماه پیش آماده شده اما بنابر دلایلی و با استفاده از تجارب گذشته تاکنون رسانه ای نگردیده است.

قابل ذکر است که اختلافات اشرف غنی و عبدالله، دو شریک قدرت در افغانستان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.