استقبال ریات اجرائی دولت افغانستان از لغو اعتبار کپی تذکره در انتخابات

ریاست اجرایی دولت افغانستان از لغو طرح نصب برچسب بر کپی تذکره ها در انتخابات پیش روی این کشور استقبال کرد.

استقبال ریات اجرائی دولت افغانستان از لغو اعتبار کپی تذکره در انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست اجرایی دولت افغانستان از لغو طرح نصب برچسب بر کپی تذکره ها در انتخابات پیش روی این کشور استقبال کرد.

مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان در پیامی نوشت: «از اعضای محترم کمیسیون،‌ احزاب سیاسی، شخصیت‌های سیاسی، اعضای محترم پارلمان، نهادهای مدنی فعال در عرصه‌ انتخابات، رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی و شما شهروندان عزیز که برای تغییر تصمیم نادرست نصب استیکر از سوی عده‌ای در کپی تذکره‌ صدا بلند کردید، اعتراض نمودید و بالاخره زمینه‌ تغییر تصمیم را فراهم ساختید تشکر و قدردانی می‌کنم.»
 
آقای رحیمی همچنین از اعضای کمیسیون انتخابات که به گفته او بر اساس قانون و حفظ استقلال این نهاد، تصمیم مستقلانه گرفتند و پای تصمیم خود ایستادند و بالاخره اعلامیه دیروز را صادر کردند نیز تشکر کرده است.
 
سخنگوی ریاست اجرایی دولت افغانستان ابراز امیدواری کرد که مسئولان کمیسیون انتخابات با گرفتن درس‌های لازم از گذشته تلاش کنند تا استقلال این نهاد را حفظ کرده و با برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری زمینه‌ تحکیم مردم‌سالاری و ثبات و استقرار را در کشور فراهم سازند.
 
لازم به ذکر است که کمیسیون مستقل انتخابات یک هفته پیش اعلام کرد که رای دهندگان می‌توانند با استفاده از کپی تذکره نیز ثبت نام کنند. 
این طرح جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت و شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات گفته بودند این موضوع زمینه تقلب را فراهم می‌کند.

شهلا حق پرست٬ سرپرست دبیرخانه کمیسیون انتخابات در پیوند به این قضیه چند روز قبل استعفا داد. عبدالله عبدالله٬ رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز با انتقاد شدید از این طرح، با آن مخالفت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.