برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای سادات استان قم

چهاردهمین یادواره شهدای سادات استان قم با حضور خانواده معظم شهدا در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،چهاردهمین یادواره شهدای سادات استان شامگاه سه‌شنبه در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم در این مراسم درباره اهمیت شهادت در دین اسلام به ایراد سخن پرداخت و حسین کاجی نیز خاطره‌گویی و مرتضی رمضانی مدیحه‌سرایی کرد.

استان قم ۶۰۰ شهید سادات دارد که ۵۰۰ شهید در دفاع مقدس و ۱۰۰ شهید در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پدران شهدای سادات در این مراسم با شال سبز حضور پیدا کردند و همچنین پیشونی‌بند‌های سبز بین حاضران توزیع شد، رونمایی از کتاب "آقازاده‌ها" از جمله بخش‌های این مراسم بود، این کتاب توسط دفتر حماسه ۱۷ تهیه شده است.

حجت‌الاسلام شهید سید رحمت‌الله موسوی آخرین شهید سادات است که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل شد، این شهید والامقام متولد سال ۱۳۶۳ و دارای مدرک کارشناسی ارشد از حوزه علمیه جامعه المصطفی بود، مدیر مرکز آموزش بصیرت فاطمیون و مسئول هیئت‌های رزمندگان فاطمیون در سوریه بود که در سن ۳۵ سالگی در سوریه به شهادت رسید، از شهید موسوی یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار