خانواده‌ها جوانان را درک کنند

کارشناس مشاوره خانواده گفت: خانواده‌ها باید نوجوانان و جوانان خود را نسبت به مقتضای سن آن‌ها درک کنند و پیش از حد کنترل گر نباشند.

ناصر محمدی کارشناس مشاوره خانواده و رئیس دانشگاه پیام نور تفت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: دوران جوانى، دوران بحران غریزه ‏ها است و بیشتر جوانان در برابر این نیروى ویرانگر، دچار لغزش و خطا مى‏ شوند و در این حال، به هدایت بزرگ‏تر‌ها نیاز دارند.

او افزود: برخورد ناسنجیده با جوان، به ویژه در عرصه اجتماعى، تأثیر منفى فراوانى در روحیه فرد دارد و گاهى او را به سرسختى و لجاجت وا مى ‏دارد و براى مدت طولانى، از میدان تربیت دور مى‏ سازد.

او ادامه داد: وظیفه خانواده‌ها در مقابل جوانان و نوجوانان خود، فقط رفع نیاز‌های مادی نیست بلکه وظیفه اصلی این نهاد اجتماعی برطرف کردن نیاز‌های روانی و عاطفی است.

محمدی بیان کرد: جوان مى‏ خواهد در فعالیت‌هاى اجتماعى تأثیرگذار و فعال باشد و با همه توان براى پیش برد فعالیت اجتماعى خالصانه بکوشد و به راستى داشتن روحیه ابراز وجود، یکى از ویژگى‏ هاى روانى افراد است.

کارشناس مشاور خانواده  از خانواده‌ها خواست بین تمامی فرزندان خود به عدالت و برابری رفتار کنند، زیرا که تبعیض برای تمامی افراد سوزانده است و پیامد‌های غیر قابل جبرانی را در بر دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار