گران فروشی ماسک تخلف است

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی مشهد گفت: قیمت مصوب ماسک بین ۱۵ هزار ریال تا ۳۵ هزار ریال است و با افرادی که بالاتر از این قیمت، محصول را عرضه کنند برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی مقدم رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی مشهد گفت: اگر مردم ماسک‌ها را احتکار نکنند در حال حاضر مشهد و خراسان رضوی هیچ کمبودی در تامین ماسک ندارند.

او ادامه داد: افراد سودجو به دنبال شایعه گسترش بیماری کرونا خرید غیر منطقی و بیش از نیاز ماسک را در جامعه موجب شده اند در حالی که هم‌اکنون ماسک‌های یک بار مصرف تولید داخل به اندازه کافی در مشهد وجود دارد.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی مشهد گفت: به همین منظور به واحد‌های توزیع تجهیزات پزشکی تحت پوشش بخشنامه کرده‌ایم که هر واحد فقط پنج تا ۱۰ ماسک را در اختیار متقاضیان قرار دهد و با افرادی که ماسک را بالاتر از قیمت مصوب می‌فروشند برخورد خواهد شد.

مقدم افزود: ماسک‌ها دارای انواع مختلف از جمله ماسک‌های یک بار مصرف سه لایه، کربنی و غیر کربنی هستند که قیمت مصوب آن‌ها بین ۱۵ هزار ریال تا ۳۵ هزار ریال است و با افرادی که بالاتر از این قیمت، ماسک‌ها را عرضه کنند برخورد خواهد شد.

در حال حاضر واحد تولید ماسک در مشهد و خراسان رضوی فعال نیست و این ماسک‌ها از تهران وارد و از طریق حدود ۲۰۰ واحد توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی در مشهد و اطراف این شهر توزیع می‌شود.


انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.