سامانه بارشی کردستان را تحت تاثیر قرارمی دهد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی به استان خبرداد و گفت:پیامد این سامانه بارش برف، وزش باد شدید، کولاک و سرما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: طبق پایش نقشه‌های هواشناسی، ازاواخر وقت امروزپنجشنبه تا روز دوشنبه هفته آینده یک سامانه بارشی فعال آسمان استان را فرا می‌گیرد.

او  افزود: این سامانه بارشی  سبب بارش برف و باران (از روز شنبه عمدتا برف)، وزش شدید باد، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، مه و کاهش دمای هوا می‌شود و فعالیت آن در نیمه غربی شامل بانه، مریوان، سروآباد، منطقه اورامان، سقز و منطقه سرشیو از شدت بیشتری برخوردار باشد.

 پناهی گفت: مقدار بارش‌ها بارش باران و آب حاصل از برف در نیمه غربی به طور متوسط ۴۰ تا ۷۰ میلی متر و در سایر نقاط نیز ۱۰ تا ۲۰ میلی متر پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: بارش برف و باران، وزش شدید باد حداکثر ۹۰ کیلومتر در ساعت، کولاک برف، مه و کاهش دید از مخاطره‎های این سامانه بارشی در استان است که اثراتی همچون لغزندی جاده‌ها، کاهش دید در اثر کولاک و برف و مه، اختلال در تردد جاده و افزایش مصرف حامل‌های انرژی را در پی خواهد داشت.

پناهی گفت: با وجود اینکه دمای هوای کردستان تا روز جمعه روند افزایشی دارد، اما از روز شنبه روند کاهشی به خود می‌گیرد که پیش بینی می‌شود دمای هوا تا روز دوشنبه نسبت به روز جمعه کاهش محسوسی داشته باشند.

او افزود: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از تردد در جاده‌های روستایی و کوهستانی به ویژه در طول شب، تنظیم دما و رطوبت مرغداری‌ها و گلخانه ها، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی گاز و برق از جمله توصیه‌های هواشناسی در‌ این مدت است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.