معاون وزیر ورزش اعلام کرد؛

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

معاون امور توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بانوان ایران در میادین بین المللی شرایطی را ایجاد کردند تا علاوه بر کسب قهرمانی، به عنوان الگوی حجاب و عفاف در کشور‌های دیگر مطرح شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهین فرهادی زاد، معاون امور توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در دومین همایش بزرگ بانوان رزمی کار کرمان که با شرکت بیش از ۲ هزار بانوی رزمی کار، نواب رئیس و روسای هیئت‌ها در سالن فجر برگزار شد، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، شهدای مدافع حرم، شهدای مقاومت و سرآمد آنها، سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و همه همرزمانش را گرامی داشت و چهل و یکمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی را نیز تبریک گفت.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

او افزود: یکی از عرصه‌های مهم اجتماعی که توانست موقعیت اجتماعی خود را نگه دارد و به شدت هم در صدور انقلاب کمک کند، عرصه ورزش و به ویژه بخش بانوان بود.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

فرهادی زاد خطاب به بانوان رزمی کار تصریح کرد: شما بانوان رشته‌های مختلف به ویژه رشته‌های رزمی توانستید در فعالیت‌های داخلی و به ویژه میادین بین المللی شرایطی را ایجاد کنید تا علاوه بر کسب قهرمانی، به عنوان الگوی حجاب و عفاف در کشور‌های دیگر مطرح شوید و در واقع بانوان کشور‌های دیگر با تبعیت از حجاب شما در بازی‌ها حضور یافتند و این نقش الگویی ورزش ایران را نشان می‌دهد.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

او بیان داشت: ورزش جمهوری اسلامی ایران و بانوان بیشتر بر نقش سلامتی، فعالیت‌های همگانی و سرآمد، ورزش همگانی و فعالیت‌های قهرمانی تأکید دارد که شما هم اکنون در این نقش‌ها فعالیت می‌کنید.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

معاون امور توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: از آنجایی که نقش زنان در جامعه به عنوان محور اصلی و در خانواده به عنوان الگوی اصلی می‌تواند اثرگذار باشد، ما تمامی برنامه‌های ورزش کشور را حول و حوش فعالیت‌های ورزش همگانی بیشتر تأکید داریم و البته به نقش قهرمانی هم نگاه ویژه‌ای داریم.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

فرهادی زاد افزود: هم اکنون کسب چهار سهیمه المپیک و ۹ سهمیه پارالمپیک را در بخش بانوان شاهد هستیم که این رقم تا خرداد سال آینده که رقابت‌های توکیوست قابل افزایش است.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

او تصریح کرد: اولیای دانش آموزان و ورزشکاران، زنان و مادران ما تأکید به سواد حرکتی داشته باشند و این نیاز حرکتی دختران و پسران باید تا قبل از سن ۱۱ سالگی که از نقطه نظر رشد و تکامل حرکتی این زمان، زمان بسیار مهمیست را تأمین کنیم و به همین دلیل است که می‌گویند اگر می‌خواهید یک نفر را آموزش دهید پسری را آموزش دهید و اگر می‌خواهید نسلی را آموزش دهید دختر‌ها را آموزش دهید و ما می‌بایست به این محور اصلی توجه ویژه کنیم.

نقش الگویی ورزش ایران در دنیا

فرهادی زاد از ورزشکاران رزمی استان کرمان قدردانی کرد و بیان داشت: این عزیزان نقش موثری را در بعد قهرمانی کشور دارند.

او از اجرای طرح‌های جدیدی در حوزه ورزش بانوان برای سال آینده خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را بکار می‌بندیم تا نیاز‌های بانوان را در این حوزه ببینیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اخبار ورزشی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار