اجرای طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسرانی مازندران

طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسرانی مازندران با هدف پیشگیری از تصادفات و بهبود عملکرد بخش حمل و نقل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از آغاز طرح تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسرانی استان خبر داد و گفت: این طرح به جهت پیشگیری از تصادفات و بهبود عملکرد بخش حمل و نقل اجرا می‌شود.

او افزود: نصب پلاک مشخصات، مانیتورینگ ناوگان، تسلط بر چگونگی کار با استفاده از سامانه سپهتن و بررسی صورت وضعیت رانندگان از مهمترین مواردی است که در این طرح باید از سوی مدیران شرکت‌ها نظارت شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اینکه تشکل‌های صنفی باید از طریق سیستم خودنظارتی، خطا‌ها و بی احتیاطی‌ها را به حداقل برسانند، افزود: در واقع انتظار ما از شرکت‌های مسافربری، مراکز معاینه فنی، رانندگان و تمام دست اندرکاران صنعت حمل ونقل مسافر رفتار مسئولانه‌تر در قبال مردم بوده، این اداره کل در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی و بی توجهی به این موارد، طبق قانون و بدون اغماض با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

نجفی با تاکید بر همکاری‌های مشترک دولت و بخش خصوصی برای ارتقای ایمنی تردد ناوگان حمل ونقل عمومی، گفت: با آغاز طرح تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی، گشت‌های راهداری و نظارت ترابری فعال‌تر خواهد شد.

او افزود: توقف‌های بی دلیل اتوبوس‌ها در حین سفر یکی از اصلی‌ترین موارد نارضایتی مردم است که با اجرای این طرح این مشکل نیز قابل حل خواهد بود.

۲۱۵ دستگاه اتوبوس در استان مازندران فعال است.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.